سید هادی بهادری نماینده مجلس، با انتقاد از عدم واریز یارانه معیشتی برای برخی از افراد ضعیف و متوسط جامعه، گفت: متأسفانه طبق اطلاعات واصله، دولت در مدت تعیین‌شده برای برخی از اقشار ازجمله تعدادی از مددجویان بهزیستی، معلولان و بازنشستگان یارانه معیشتی را واریز نکرده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۹۷۷

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت بر لزوم ورود مجلس به پرونده یارانه معیشتی تأکید کرد و گفت: مجلس با حساسیت عملکرد دولت در نحوه واریز یارانه معیشتی را بررسی و پیگیری می‌کند، زیرا واریز کمک‌های معیشتی باید عادلانه صورت گیرد.
وی ادامه داد: به نظر من مکانیزم شناسایی جامعه هدف برای ارائه کمک‌های معیشتی باید تغییر یابد، زیرا در شرایط کنونی گاهی این کمک‌ها به افراد مورد نظر نمی‌رسد.
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر می‌رسد در شرایط کنونی فرآیند شناسایی و تفکیک اقشار نیازمند از اقشار توانمند به‌درستی صورت نمی‌گیرد، زیرا دولت برای شناسایی افراد ثروتمند و توانمند جامعه، درآمد خانوار را مبنا قرار داده، این در حالی است که درآمد نمی‌تواند ملاک خوبی برای شناسایی باشد.
وی گفت: امکان دارد در یک خانواده، فرزندان درآمد خوبی داشته باشند، اما آنها برای امور آتی خود از جمله ازدواج اقدام به پس‌انداز می‌کنند، بنابراین این مسائل را برای پرداخت کمک‌های معیشتی نمی‌توان ملاک قرار داد.
عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من ملاک اصلی برای شناسایی و تفکیک اقشار نیازمند از اقشار توانمند، ثروت باید باشد، در این صورت می‌توان به‌راحتی جامعه‌های هدف را شناسایی و کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها