نظام ‌آموزشی مستعد اجرای سند تحول نیست

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: نظام‌ آموزشی از جمله نظام جذب و تربیت‌ معلمان، سنجش دانش‌آموزان و سایر نظام‌های آن مستعد اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست.
کد خبر: ۱۲۳۹۴۲۴

به گزارش جام‌جم، محسن حاجی‌میرزایی در نشست با مدیران ستادی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: آموزش‌ و پرورش باید مرجع جامعه باشد و برای رسیدن به این هدف باید سطوح مدیریت در آموزش و پرورش را به‌ صورت کیفی، ارتقا دهیم.
وی ادامه داد: به عنوان‌ مثال در آموزش‌ و پرورش باید ببینیم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقطه‌ای که می‌خواهیم جامعه و دانش‌آموزان را به آن سمت ببریم کجا است. اکنون زیر نظام‌های سند تحول بنیادین با برنامه‌ها و راهکارهای آن ابلاغ‌ شده است و صد فعالیت برای آنها پیش‌بینی‌ شده است اما تنها با ابلاغ برنامه‌ها و فعالیت‌ها سند اجرایی نمی‌شود.
وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وقتی مختصات پایان کار را داشته باشیم، برنامه درسی ملی هم مشخص می‌شود و پس‌ از آن می‌توانیم جهت‌گیری‌‌ها را به طور دائم با آن بررسی کنیم چراکه اگر این‌گونه نباشد انرژی تحلیل می‌رود.
حاجی‌میرزایی ادامه داد: فرض کنیم اقداماتی که انجام می‌دهیم درست است اما شاهدی بر این درستی انجام کار نداریم و باید از درستی آن مطمئن باشیم.
بنابراین باید با انجام کارها وجدان خود و وجدان عمومی را قانع کنیم تا حمایت اجتماعی
همراه ما شود.
وی با بیان این‌که هیچ کاری پایدارتر و قابل‌ نمایش‌تر از کار فرهنگی نیست، گفت: کار باید به‌ درستی انجام بگیرد و ماموریت، چشم‌انداز و مختصات ارزش‌ها مشخص شود تا بدانیم که خطوط قرمز در کیفیت چه جاهایی است تا از آن عدول نکنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها