رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: برخی از پیمانکاران در مورد پرونده پلاک‌های رُند تخلف‌هایی داشتند که آنها را شناسایی کرده و برایشان پرونده قضایی تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۲۳۹۲۷۳
توضیحات رئیس پلیس راهور در مورد پلاک های رُند

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید کمال هادیانفر در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به پلاک‌های رُند و تخلف‌های مربوط به این موضوع اظهار کرد: پلاک رُند از نظر پلیس راهور تعریف دارد و اصلاً ما چنین چیزی نداریم که یک پلاک خودرو، تمامی اعدادش یک عدد باشد. اگر به تناسب سه یا چهار عدد مشابه هم باشند، به آن پلاک، «پلاک رُند» می‌گوییم.

وی افزود: تصاویر و مطالبی که در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده بود را بررسی کردیم، تعدادی از عکس‌ها فوتوشاپ و تعدادی دیگر، واقعی بود. آنهایی که واقعی بودند را بررسی کردیم، اگر تخلفی از سوی پیمانکار یا دیگر عوامل برای داشتن آن پلاک رُند انجام شده باشد، خودرو را توقیف و پلاک معمولی به او داده‌ایم ولی اگر به صورت رندوم این پلاک رُند به آن خودرو تعلق داشته باشد، با مالک خودرو کاری نخواهیم داشت.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در یک مقطعی در سال‌های ۹۰ پلیس راهور ابلاغ کرده بود که پلاک‌های رُند به صورت رندومی توزیع شود و البته چنین اقدامی انجام شده بود اما متأسفانه از سوی برخی از پیمانکاران تخلفاتی برای این امر انجام شده بود.

پلاک‌ های رُند هم به خودروهای معمولی تعلق دارد و هم خودروهای لوکس

هادیانفر اظهار کرد: ذکر این نکته ضروری است که پس از بررسی‌های ما متوجه شدیم پلاک‌ های رند هم به خودروهای معمولی تعلق دارد و هم به خودروهای لوکس اما باز هم در حال تحقیق و بررسی برای به نتیجه رسیدن این پرونده هستیم.

به گفته وی، در این میان برخی از پیمانکاران تخلف‌هایی داشتند که آنها را شناسایی کرده و برایشان پرونده قضایی تشکیل داده و به تخلفاتشان رسیدگی کرده‌ایم البته برخی دیگر از پیمانکاران یا استعفا داده یا اخراج شده‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: اگر پلیس راهور در بررسی‌هایش متوجه شود خودرویی بر اساس رابطه، پلاک رند دریافت کرده است، فوراً خودرو توقیف، پلاک رُند سلب و یک پلاک معمولی به مالک خودرو ارائه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها