منابع نظامی و امنیتی اعلام کرده‌اند ترکیه هیچ برنامه‌ای برای ازسرگیری عملیات نظامی خود در شمال شرقی سوریه ندارد.
کد خبر: ۱۲۳۹۱۶۱

رویترز به نقل از مقامات نظامی و امنیتی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت: با توجه به وضعیت موجود در مرز سوریه و ترکیه، آنکارا برنامه‌ای برای ازسرگیری عملیات نظامی خود در شمال شرق سوریه ندارد.
این در حالی است که هفته گذشته مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی اعلام کرده بود اگر شمال شرق سوریه از آنچه او تروریست نامید، پاکسازی نشود، آنکارا عملیات نظامی خود در این منطقه را از سر خواهد گرفت.
وزیر خارجه ترکیه همچنین گفته بود آمریکا و روسیه آنچه را که ما در ازای توقف عملیات نظامی علیه گروه‌های کردی وای.پی.جی می‌خواستیم، انجام نداده‌اند.
ترکیه پیش‌ از این در توافق با روسیه که در سوچی به امضا رسید و به توافق سوچی مشهور شد، توافق کرده بود عملیات نظامی خود را در شمال شرق سوریه متوقف کند.
در جریان این توافق همچنین قرار بر عقب‌نشینی نیروهای کرد از مناطق شمال شرق سوریه و همزمان آغاز گشتزنی مشترک نیروهای ترکی و روسی شد.
با وجود آن‌که گشتزنی مشترک نظامیان ترکیه و روسیه در شمال سوریه آغاز شده است، اما ترکیه اعلام کرده که نیروهای کردی که آنکارا آنها را تروریست می‌نامد، هنوز از این مناطق عقب‌نشینی نکرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها