در 24 ساعته گذشته چه اتفاق‌هایی در جهان افتاده است

هدیه جانسون برای انگلیسی‌ها، سیل در فرانسه و ایتالیا

جهان پیرامون ما، جهان رویدادهای مختلف است. جهانی که هرلحظه باید منتظر اتفاقاتی بود که موازنه‌های سیاسی و اقتصادی را تغییر ‌دهد. جام جم چند رویداد مهم 24 ساعت گذشته را برای شما مرور می‌کند
کد خبر: ۱۲۳۹۱۶۰

اعتراض به خشونت علیه زنان
1. خشونت علیه زنان در اروپا به یکی از موضوعات مهم اجتماعی تبدیل شده است و هر روز در گوشه و کنار اروپا اعتراض‌هایی نسبت به وضعیت زنان صورت می‌گیرد. در جدیدترین این اعتراض‌ها ده‌ها هزار نفر در بروکسل پایتخت بلژیک نسبت به خشونت‌ها علیه زنان به خیابان‌ها آمدند. معترضان با حمل شعارنوشته و سردادن شعارهایی علیه خشونت‌های خانگی علیه زنان در این راهپیمایی شرکت کردند.
رودخانه به‌جای پیاده‌رو
2. باران‌های سیل‌آسا در جنوب شرقی فرانسه و شمال غربی ایتالیا باعث طغیان رودخانه‌ها در این مناطق و آسیب به قایق‌ها، خودرو‌ها و خانه‌ها شده است. تا روز قبل، بارش شدید باران و جاری شدن سیل در جنوب شرقی فرانسه جان چهار نفر را گرفت. به گفته مقامات محلی جاری شدن سیل و طغیان آب رودخانه‌ها همچنین خسارات زیادی را در منطقه به بار آورده است.
هدیه کریسمس بوریس جانسون
3. حالا که سال نو میلادی نزدیک است شاید بهترین خبر برای مردم انگلستان هدیه نخست‌وزیر بریتانیا باشد! بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا بالاخره از برنامه انتخاباتی حزب محافظه‌کار رونمایی کرد که خروج از اتحادیه اروپا، ممانعت از افزایش مالیات‌ها و استخدام ۵۰ هزار پرستار از مهم‌ترین بخش‌های آن بود. او همچنین گفت: برگزیت هدیه کریسمس امسال من به مردم بریتانیاست...!
لوهانیس، پیروز انتخابات رومانی
4. در میان اخبار بین‌الملل بد نیست سری هم به رومانی بزنیم، کشوری که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را پشت سر گذاشته است. کلاوس لوهانیس، رئیس‌جمهور رومانی برای دومین بار به‌عنوان رئیس‌جمهور کشورش انتخاب شد. درباره سیاست‌های این کشور خوب است بدانیم که رئیس‌جمهور با نخست‌وزیر سابق به دلیل انتقال بدون هماهنگی سفارت رومانی در تل‌آویو به قدس اشغالی اختلافات جدی پیدا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها