نبیه‌بری رئیس‌ پارلمان لبنان نسبت به «غرق شدن» لبنان هشدار داد. وی وضعیت کشورش را «کشتی در حال غرق» توصیف کرد و ادامه داد: اگر تدابیر لازم را اتخاذ نکنیم به طور کامل کشور غرق خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۳۷۹۶۹

به گزارش روزنامه الجمهوریه لبنان، نبیه‌بری گفت: وضعیت کنونی کشور در زمینه تشکیل دولت شاهد رکودی کامل است و همه هر لحظه رویدادها را رصد می‌کنند اما تا این لحظه اوضاع هیچ تغییری نکرده است. وی همچنین بر موضع خود تاکید کرد و افزود: روی بازگشت سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان به راس کابینه و تشکیل دولت جدید حساب باز کرده‌ام زیرا وضعیت به حدی رسیده که بسیار خطرناک است و باید در اسرع وقت بحران مهار شود.
این سخنان درحالی بیان می‌شود که چند روز پیش اعلام شد احزاب مهم لبنان برسر نخست‌وزیری محمد الصفدی توافق کرده‌اند اما چند روز بعد اعلام شد وی حاضر به پذیرش تصدی نخست‌وزیری لبنان نشده است. در ادامه آن نیز الصفدی گفت شرایط لبنان بسیار پیچیده شده است. به گزارش المنار، الصفدی تاکید کرد: مرحله کنونی که لبنان در آن به‌سر می‌برد مرحله سخت و مهمی است. وی افزود: در این مرحله همه باید پشت هم باشیم و اختلافات سیاسی را کنار بگذاریم. الصفدی تاکید کرد: من براساس برخی وعده‌هایی که داده شد پذیرفتم نامم به عنوان گزینه نخست‌وزیری مطرح شود اما به دلایل نامشخصی به این وعده‌ها عمل نشد و من مجبور به انصراف شدم. محمد الصفدی ۷۵ ساله سیاستمدار و بازرگان لبنانی است و انتظار می‌رفت بتواند گره کور تحولات لبنان را باز کند. وی در شرایطی بود که حمایت رئیس‌جمهوری و سعد حریری را به همراه داشت و حزب‌ا... نیز از او حمایت می‌کرد. با این حال گروه وابسته به جبران باسیل ضمن انتقاد شدید از سعد حریری، وی را به تلاش برای ممانعت از نخست‌وزیری الصفدی متهم کرد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها