کارگردان مستند «زیر صفر مرزی» با اشاره به بازخوردهای خوب این فیلم در تهران به لزوم توسعه سالن‌های گروه هنر و تجربه در سراسر ایران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۷۷

مهدی افشار نیک در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازخورد نمایش این فیلم در گروه «هنروتجربه» به ایسنا بیان کرد: فیلم من بازخورد خوبی از سوی مردم و منتقدان در گروه هنر و تجربه داشته است و بسیار از این بابت راضی‌ام.
او با اشاره به کمبود سالن‌های سینمای هنر و تجربه در مناطق مختلف ایران بیان کرد: فیلم من مربوط به مناطق عرب نشین جنوب کشور و منطقه اهواز، سوسنگرد، بستان، هویزه، دشت آزادگان و.. می‌شود و بخش مهمی از مخاطبان من در این مناطق زندگی می‌کنند، اما متاسفانه گروه هنر و تجربه در این شهرها سینمایی در اختیار ندارد و این فیلم به همین دلیل نتوانسته است با گروه اصلی مخاطبانش ارتباط بگیرد اما با این حال اکران فیلم به ویژه در تهران بازخوردهای خوبی داشته است.
افشارنیک در ادامه اظهار کرد: فیلمسازان دیگری هم هستند که آثارشان مرتبط با مناطق خاصی از ایران است ولی متاسفانه «هنر و تجربه» پوشش منطقه ای در سراسر ایران ندارد و امیدوارم شرایطی فراهم شود که در همه مناطق ایران سالن‌های سینما برای نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه اختصاص یابد.
او با اشاره به لزوم نمایش فیلم‌های هنر و تجربه برای مخاطبان در استان‌های مختلف یادآور شد: برخی فیلم‌ها نیاز به اکران منطقه‌ای دارند مثل فیلم من و لازم است که حتما در این مناطق نیز به نمایش درآید. خوب است که هنر و تجربه برای پوشش منطقه ای این فیلم‌های مستند هم فکری کند و سینماهای بیشتری را برای اکران فیلم‌ها در سراسر ایران در نظر بگیرد.
این فیلمساز درباره اکران فیلم‌های مستند روی پرده سینما بیان کرد: چند مستند قبل از این فیلم ساخته بودم و در سالن‌های مختلف با ویدئوپروجکشن یا تلویزیون‌های بزرگ به نمایش گذاشته بودم، اما این اولین بار است که فیلم من روی پرده سینما اکران می‌شود که برای خودم بسیار شگفت انگیز است و نمی‌توانم ذوقم را از این بابت پنهان کنم، اما تغییر رسانه از قاب تلویزیون به سینما فقط تغییر قاب نمایش فیلم نیست، بلکه تغییر قاب دوربین و کیفیت فیلم و نوع فکر کردن به فیلم هم هست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها