هدفمند کردن مصرف بنزین طرحی بود که از سوی دولت ارائه شد و این طرح مثل هر موضوع دیگری موافق، مخالف و جنبه‌های مثبت و منفی دارد.
کد خبر: ۱۲۳۷۷۲۲

البته این مساله به عنوان اصل مطرح است که باید مصرف بنزین را مدیریت کنیم و همه قبول دارند که این نحوه مصرف آثار مثبتی در انرژی و محیط زیست دارد.
اما بعد از اعلام خبر افزایش قیمت بنزین در کنار اعتراضاتی که برخی مردم داشتند، عده‌ای از این فضا سوءاستفاده کردند و درصدد آشوب برآمدند. یقینا آشوب‌طلبان جزو معترضان قانونی نبودند و از این رو دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید با آنها برخورد کنند. از سوی دیگر، دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت کنند تا ضمن توجه به خواسته مردم، افزایش قیمت صورت نگیرد و همچنین اقشاری که در عرصه حمل و نقل فعالند از تمهیداتی برخوردار شوند تا زمینه برای اجرای هرچه بهتر این تصمیم و کاهش تبعات آن روی اقشار کم درآمد جامعه فراهم شود. در هر صورت این طرح از سوی سران نظام بوده و مورد تایید هم قرار گرفته است. برخی که نسبت به این مساله اعتراض دارند باید با آرامش دلایل خود را مطرح کنند و از هرگونه موج سواری که در راستای اجرای تصمیم دشمن صورت می‌گیرد، اعلام انزجار و برائت کنند و باعث شادی دشمن نشوند. دیدیم که بعد از اعلام تصمیم افزایش قیمت بنزین بنگاه‌های دروغ‌پراکنی دشمن بسیج شدند و با فضاسازی و انتشار فیلم‌های جعلی سعی کردند فضا را مشوش کنند. از دیگر سو، آمریکایی‌ها انتظار داشتند با فشار اقتصادی در ایران شورش به پا شود. بنابراین جا دارد مسؤولان ضمن ارائه جواب‌های قانع‌کننده در حد توانشان برای رفع اشکالات اجرای این طرح بکوشند.

لطف‌ا... فروزنده

کارشناس مسائل اقتصادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها