در یکی از کشورهای ناحیه اسکاندیناوی (به‌جز نروژ)، مقام مسؤولی که برای سرکشی به اوضاع سایر مناطق به سایر مناطق می‌رفت به یکی از مناطق رفت و به مدت پنج روز به بازدید از آن منطقه پرداخت.
کد خبر: ۱۲۳۷۵۳۸

پس از پایان بازدید، هنگامی که قصد مراجعت داشت، مسؤولان محلی به محل اقامت وی رفتند تا از وی تشکر و وی را بدرقه کنند. یکی از مسؤولان محلی ضمن تقدیر و تشکر از مقام مسؤول که منطقه آنها را قابل دیده و برای سرکشی به آنجا آمده بود، از وی پرسید: ای مقام مسؤول، ضمن تشکر از حسن توجه و عنایت شما، بفرمایید در منطقه ما با چه چیزهای قابل‌توجهی روبه‌رو شدید و در صورت امکان، ارزیابی خود را از وضع منطقه و آنچه مشاهده کردید، بفرمایید.
مقام مسؤول گفت: با نام و یاد خدا و با سپاس از پذیرایی گرم شما، در روز اول با حریق گسترده‌ای روبه‌رو شدیم که موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان شد و یک محله را ویران کرد و اهمیت ایمن‌سازی در برابر حوادث غیرمترقبه را به همگان یادآور شد. در روز دوم شاهد حمله سگ‌های تزئینی به شهروندان بودیم که موجب شد همه شهروندان به تزریق واکسن هاری اقدام کنند و اهمیت اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را به منصه ظهور رساند. در روز سوم وقوع سیل موجب زیر آب رفتن 60 درصد زمین‌های زراعی شد و اهمیت لایروبی رودخانه‌ها و حفاظت از منابع طبیعی بالادست را بیش از پیش به همگان نشان داد. در روز چهارم نزاع خیابانی دسته‌جمعی به جان باختن 12 نفر از شهروندان منجر شد و لزوم توجه به اخلاق عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ آرامش و توانایی خودکنترلی را خاطرنشان شد. در روز پنجم نیز آلودگی هوا شهر را تعطیل کرد و این فرصت طلایی را برای متولیان امر فراهم کرد که با آغاز مجدد سهمیه‌بندی بنزین و افزایش قیمت آن، گام بلندی در جهت رفع هرچه بیشتر شکاف‌طبقاتی بردارند. در این لحظه مسؤولان محلی پس از آن‌که سر خود را به نشانه تأیید تکان دادند، در هواپیما را باز کردند و مقام مسؤول را همراه کیک سورپرایز با گام‌های بلند تا قسمت وی‌آی‌پی مشایعت کردند.

امید مهدی‌نژاد

طنزنویس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها