امیرحسین اکبری، آقای گل جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی در گفت‌و‌گو با جام‌جم: جایزه‌ای بابت آقای گلی نگرفتم

غیر از فوتبــال سـاحلی شغلی نـدارم

امیرحسین اکبری آقای گل رقابت‌های فوتبال ساحلی جام بین قاره‌ای شد. البته او در دو بازی آخر تیم ملی به‌دلیل در رفتگی آرنج دستش غایب بود و اگر این دو دیدار هم به میدان می‌رفت قطعا گل‌های زده‌اش را بیشتر از عدد 6 می‌کرد. در بازگشت تیم فوتبال ساحلی به ایران، اکبری گفت‌وگویی با جام‌جم داشت و درباره قهرمانی تیم ملی در جام بین قاره‌ای و وضعیت ساحلی بازان توضیحاتی داد.
کد خبر: ۱۲۳۶۷۵۸

ابتدا درباره وضعیت دستت بگو. در مسابقات جام بین قاره‌ای آسیب دیدی و همه فکر کردند کلا استخوان دستت خرد شد.
آرنج من دچار در رفتگی شد. آن را جا انداختند و الان دستم در آتل است تا ورمش بخوابد. خدا را شکر شکستگی در دستم نداشتم. در امارات هم عکس گرفتند و دیدند مشکلی نیست و حالا منتظرم کمی زمان بگذرد و آتل را باز کنم.
در صحنه‌ای که مصدوم شدی همه تصور کردند اتفاق بدی برایت رخ داده است.
من عادت دارم وقتی بازیکنی می‌خواهد با قیچی برگردان شوت بزند، من هم بلند شوم و با برگردان توپ را دفاع کنم. آن لحظه بازیکن روسیه می‌خواست قیچی برگردان بزند که من همین حالت را گرفتم و خلاصه روی دستم افتادم. آن لحظه واقعا سخت بود و فکر نمی‌کردم این اتفاق برایم رخ دهد.
وقتی بلند شدی فقط به دستت نگاه می‌کردی و بدجور درد می‌کشیدی.
بله، یک لحظه دیدم دستم حالت طبیعی ندارد و آویزان است. واقعا درد داشت. خیلی درد کشیدم و فقط فریاد می‌زدم. درد بسیار عجیبی بود. برای جا انداختن آن هم خیلی درد کشیدم. امیدوارم برای هیچ بازیکنی اتفاق نیفتد. حالا پزشکان گفته اند باید دو هفته‌ دستم در آتل باشد و بعد از آن فیزیوتراپی را آغاز می‌کنم.
چقدر گل‌های فوتبال ساحلی قشنگ است.
یکی از جذابیت‌های بازی فوتبال ساحلی همین گل‌هاست. بازی اصلا توقف ندارد و مدام دو تیم در حال حمله هستند. به‌خاطر همین بیننده هم حوصله‌اش سر نمی‌رود و از لحظه اول تا آخر بازی با هیجان مسابقه را نگاه می‌کند. این را هم بگویم که فشار روی ماسه واقعا زیاد است. حتما روی ماسه بازی کرده‌اید و خودتان می‌دانید شرایط چطور است.
بله، خیلی‌ها فکر می‌کنند توپ سبک است که این‌قدر ضربات خوب و محکمی می‌زنید.
نه، وزن آن با وزن توپ فوتبال تقریبا یکی است. منتها نرم‌تر است. چون ما کفش نداریم، توپ باید نرم باشد. شاید به خاطر همین بیشتر روی پا می‌نشیند و می‌توانیم ضربات محکم و دقیقی بزنیم.
تو با وجود مصدومیت در بازی سوم، موفق شدی آقای گل رقابت‌ها هم بشوی. شش گل در این مسابقات زدی.
بله، خدا را شکر می‌کنم که هم یک عنوان فردی به دست آوردم و هم این‌که یک عنوان تیمی یعنی قهرمانی را هم داشتیم. من در بازی اول تیم ملی دو گل زدم. در بازی دوم هم سه گل و در بازی روسیه که مصدوم شدم، یک‌گل به ثمر رساندم. در مجموع با شش گل توانستم این عنوان را به دست آورم. دیگر مهاجمانی که رقیب من بودند، نتوانستند گل بزنند یا تیم‌شان حذف شد.
خودت فکر می‌کردی آقای گل شوی؟
وقتی آسیب دیدم بعید می‌دانستم این اتفاق رخ دهد. به هر حال مهاجم‌های دیگر بودند و بازی می‌کردند. خدا را شکر شروع من خوب بود و در همان سه بازی اول گلزنی کردم.
جایزه‌ای بابت این آقای گلی گرفتی؟
جایزه که نه، فقط یک کاپ قهرمانی دادند.
جایزه‌ای بابت قهرمانی در رقابت‌ها به شما دادند؟
جایزه که نه، ولی پاداش می‌گیریم.
یعنی خود مسابقات جایزه‌ای نداشت؟
من واقعا خبر ندارم که مسابقات جایزه داشت یا نداشت ولی فدراسیون معمولا برای قهرمانی در چنین تورنمنت‌هایی در هیات رئیسه مصوب می‌کند و پاداشی به بچه‌ها می‌دهد.
مشخص شده رقم پاداش چقدر است؟
نه، فعلا مشخص نیست.
در سال‌های گذشته همواره وضع مالی بازیکنان فوتبال ساحلی بد بوده و حتی خبر داشتیم که بچه‌ها کارگری می‌کنند.
راستش ما همیشه برای شادی دل مردم فوتبال بازی می‌کنیم ولی از نظر مالی معمولا در حد فوتبال یا رشته‌های دیگر نیستیم. امیدوارم وضعیت طوری شود که فوتبال ساحلی هم بتواند حامی‌ مالی بگیرد و شرایط تغییر کند. من خودم تمام درآمدم از فوتبال ساحلی است. کار دیگری هم نمی‌توانم بکنم. شش ماه از سال درگیر رقابت‌های لیگ هستم. در شش ماه دوم هم معمولا درگیر تیم ملی هستم. به‌خاطر همین کاری نمی‌شود کرد. در کنار آن درس هم می‌خوانم.
هزینه‌های زندگی‌ات از فوتبال ساحلی تامین می‌شود؟
فقط زندگی‌مان را می‌چرخانیم و این‌طور نیست که پس‌اندازی داشته باشیم. معمولا قراردادهایی هم که می‌بندیم به‌طور کامل پرداخت نمی‌شود. این را هم بگویم که از دو سه سال پیش وضعیت خوب نیست. ما قبلا شرایط بهتری داشتیم. باشگاه‌هایی بودند که هزینه می‌کردند ولی الان شرایط مالی خوب نیست و درآمدها کم شده است. در حال حاضر بهترین بازیکنان ایران سالانه چیزی حدود صد تا 120 میلیون تومان دریافت می‌کنند. تنها چند نفر چنین دستمزدی دارند وگرنه بیشتر بازیکنان رقمی به مراتب کمتر از این می‌گیرند.
درباره بازی فینال هم صحبت کن. عجب کام بکی زدیم.
بازی فینال، گل بازی‌های ما بود. همه بچه‌ها روی فرم بودند. تک تک بچه‌ها فوق‌العاده بازی کردند. به‌خاطر همین اسپانیا که جزو قدرت‌های بزرگ دنیاست آن‌طور مغلوب ما شد و در دقایق پایانی دیگر هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها