نینتندو، شاهکاری دیگر این بار با حضور لوئیجی ساخت

خانه‌ای مملو از خنده با حضور اشباح

Luigi در برهه‌ای از تاریخ به کمک برادرش Mario آمد، اما جذابیت و ظرفیت این شخصیت به قدری زیاد بود که طولی نکشید که خود صاحب عناوینی مستقل و مجزا شد. مجموعه Luigi’s Mansion را شاید بتوان از معروف‌ترین نمونه‌هایی دانست که یک شخصیت جانبی تا این حد به محبوبیت رسیده و مورد استقبال قرار گرفته تا جایی که الان دیگر واقعا نمی‌توان لویجی را یک شخصیت جانبی دانست. اگر دو نسخه اصلی Luigi’s Mansion را قبلا بازی کرده باشید احتمالا می‌دانید که روح‌های کارتونی و فانتزی یکی از اصلی‌ترین دشمنان لوئیجی بوده‌اند و او همیشه مجبور بوده در موقعیت‌های مختلفی با آنها مقابله کند، اما حالا در Luigi’s Mansion 3 لوئیجی باید یک هتل کامل را از وجود اشباح پاک‌سازی کند. هتلی با 15 طبقه اصلی و دو طبقه زیرزمین که مملو از پازل‌های محیطی مختلف و مواجهه با دشمنان گوناگون است. 
کد خبر: ۱۲۳۶۴۹۰

جذابیت مهم‌تر از داستان
همه چیز داستان نیست! یک بازی سرگرم‌کننده نیازی ندارد حتما داستان پیچیده‌ای داشته باشد؛ به‌خصوص اگر کودکان یا به‌صورت کلی تمام سنین را مخاطب قرار داده باشد و تازه انحصاری کنسول سوئیچ هم باشد. خیلی ساده ماجرا این است که ماریو و پرنسس پیچ و تعدادی از Toadها در یک عمارت قدیمی اسیر King Boo شده‌اند و این وظیفه لوئیجی است تا آنها را نجات دهد.
لوئیجی در این عمارت بزرگ هتل با انواع و اقسام موانع مواجه خواهد شد؛ از روح‌ها و اشباح مختلف گرفته تا تله‌های محیطی یا معماهایی که برای باز کردن مسیر شما به دیگر قسمت‌های عمارت باید حل شوند. برای رسیدن به هدف، لوئیجی باید از تمام توانایی‌هایش بهره ببرد، توانایی‌هایی که همگی کم و بیش حول محور ابزار اصلی او یعنی همان جاروبرقی شبح مکنده، طراحی شده‌اند.
این‌که مبارزه با دشمنان یا حل معماها چگونه شما را به روش‌های مختلفی به چالش می‌کشد بسیار قابل تحسین است و خیلی اوقات شما از یک توانایی می‌توانید کارایی‌های مختلف بکشید. طراحی مرحله بازی آن‌قدر استادانه و شاهکار است که شما را مجبور کند با تمام توانایی‌های کاراکتر آشنا شده و خیلی از جاها به گونه‌ای مسیرها طراحی شده‌اند تا میزان تسلط شما روی یک یا تعدادی توانایی خاص را به چالش بکشند.
این یک قالب تهی کردن نیست!
سراسر ماجراجویی لوئیجی در ساختمان هتل آن‌قدر هوشمندانه و دقیق طراحی شده که محیط خیلی زیرکانه و ناخودآگاه سرنخ‌هایی نسبت به مکان‌های مخفی به شما می‌دهد و آرام آرام با این حس که خودتان بدون کمک کسی موفق به کشف چیزی شده‌اید، در مسیر هدایت‌تان می‌کند. با این وجود چند موردی هم هست که راهنمایی‌های بازی یا خیلی عیان و تابلو می‌شود و عملا لقمه در دهان بازیکن می‌گذارد یا این‌که یک مقدار بیش از اندازه گنگ و مجهول شده و باعث سردرگمی در محیط می‌شود. با این وجود پیدا کردن اسرار پنهان این عمارت که غالبا یا با چرخاندن اشیای ظاهرا عادی کشف می‌شود یا از بازتاب تصویر در آینه می‌توان آنها را پیدا کرد، همواره جذابیت خود را حفظ می‌کنند و بخشی جدانشدنی از لذت گیم‌پلی بازی را شکل می‌دهند.
در این نسخه علاوه بر لوئیجی، شما می‌توانید هدایت Gooigi را هم به عهده بگیرید. گوئیجی یک کلون یا شبیه از لوئیجی است که ماهیتی ژله‌ای دارد و به همین دلیل می‌تواند از بین نرده‌ها یا روی تیغ‌ها عبور کند و به بخش‌هایی از مرحله که لوئیجی به آنها دسترسی ندارد، برود. همین ویژگی باعث خلق معماهای متنوع و جذاب‌تری شده که بخشی از آن با توانایی‌های لوئیجی و بخش دیگر با قابلیت‌های گوئیجی قابل حل است. البته یک بازیکن دیگر می‌تواند هدایت گوئیجی را به عهده بگیرد و بازی را در این قسمت‌ها به‌صورت Co ــ Op تجربه کنید، ولی در حالت تک‌نفره نیز با فشردن یک دکمه می‌توان بین کاراکترها سوئیچ کرد. این ویژگی به‌صورت کلی نرم و کارآمد پیاده‌سازی شده، ولی هنگام مواجهه با بعضی دشمنان خاص یا معماهایی ویژه، سوئیچ‌کردن پی در پی بین شخصیت‌ها ممکن است یک مقدار اذیت‌کننده شود.
با این‌که بسیاری از بخش‌های بازی و لذت تجربه شما از آن تقریبا بی‌نقص است، اما گاهی سیستم کنترل بازی که ترکیبی از دکمه‌ها و حسگرهای حرکتی خود کنسول سوئیچ است، کار را کمی دشوار می‌کند. ضمن این‌که دوربین ثابت و آنالوگ راستی که فقط جهات اصلی را تشخیص می‌دهد هم شاید این روزها دیگر خوشایند بازیکنان نباشد. به هرحال زمانی که به کنترل بازی خو بگیرید، از باس‌فایت‌های جذاب و البته سرگرم‌کننده و خنده‌دار بازی بسیار لذت خواهید برد.

جمع‌بندی
Luigi’s Mansion 3 احتمالا همان چیزی است که طرفداران آن مدت‌ها منتظرش بودند. جدا از تمام جذابیت‌های بخش تک نفره، شما می‌توانید در بخش ScareScraper
یک تجربه آنلاین هشت نفره داشته باشید که هدف از آن تمیز کردن یک ساختمان از وجود اشباح در بازه زمانی محدود است یا در بخشی دیگر که ساختار رقابتی دارد، با یک بازیکن دیگر به جان هم بیفتید.
گرافیک کارتونی، صداگذاری عالی و گیم‌پلی روان و بسیار سرگرم‌کننده بدون شک عنوان Luigi’s Mansion 3 را برای هر دارنده کنسول سوئیچ الزامی می‌کند.

Luigi’s Mansion 3

سازنده Next Level Games
ناشر Nintendo
پلتفرم Nintendo Switch
سبک اکشن ماجرایی

مجید رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها