حراج باران به چهارمین دوره‌اش رسید؛ یک حراجی متفاوت با عرضه آثار مرتبط با هنرهای ایرانی و اسلامی. در این دوره قرار است 94 اثر هنری و شیء کاربردی در این حراج عرضه شود که برخی از آنها تا یک قرن هم قدمت دارد.
کد خبر: ۱۲۳۶۴۲۵

براساس گزارشی که فارس به نقل از روابط‌عمومی حراج باران منتشر کرده، چهارمین دوره این حراج تخصصی که به خط و خوشنویسی و هنرهای ایرانی و اسلامی اختصاص دارد، عصر جمعه ۲۴ آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می‌شود. محبوبه کاظمی‌دولابی، بنیانگذار و مدیر حراج باران است که می‌گوید، این دوره از حراج به رسم سال‌های گذشته به یکی از بزرگان هنر والای خوشنویسی ایران تقدیم می‌شود؛ چهارمین دوره به جایگاه یگانه استاد محمدحسین عمادالکتاب القزوینی ادای احترام می‌کند و به او تقدیم شده است.
در این دوره ۷۱ اثر کهن که قدمت برخی‌شان به بیش از یک قرن می‌رسد، آثاری از سده دوم هجری قمری تا دوره‌های تیموریه، صفویه، افشاریه، زندیه و قاجار را دربر می‌گیرد.
گران‌ترین‌ها : دو اثر در این حراجی بالاترین برآورد قیمت را به خود اختصاص داده است: یک نقاشی مینیاتور و خط که چهره نواب اکبری بیگم (زوجه پادشاه هندوستان) را منقش کرده و توسط هنرمند هندی در دوره زندیه خلق ‌شده پنج تا شش میلیارد تومان تخمین زده شده و اثر بسیار خاص خوشنویسی منشور حقوق بشر کوروش اثر حسین نیک‌طلب که حاصل هشت سال کار این هنرمند است و با خوشنویسی و هنر فیروزه‌کوبی روی عقیق تابلویی ۶۵ کیلویی خلق شده که هشت کیلو و ۳۰۰ گرم فیروزه و 5/18 کیلو عقیق در آن به کار رفته و دو تا 5/2میلیارد تومان برآورد قیمت خورده است.
آثار کاربردی: در این حراج ۱۱ شیء کاربردی که منقش به خط‌نوشته‌های ایرانی اسلامی نیز عرضه می‌شود؛ از بازوبند قرآنی تا مهر، کلاه، ادوات جنگی، عصا، ظروف و... و سه انگشتری که گرانبهاترین‌شان انگشتری آیه‌الکرسی اثر حسین یساول است که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان برآورد قیمت شده.
آثار خوشنویسی: چهارمین حراج باران همچنین ۲۳ اثر از نمونه‌هایی شاخص از هنر معاصر خط و هنرهای ایرانی اسلامی را عرضه کرده که نام‌های آشنا در آن حضور دارند از غلامحسین امیرخانی، رضا مافی، کیخسرو خروش، علی‌اشرف صندوق‌آبادی، یدا... کابلی، فرامرز پیلارام، ناصر اویسی و ... و جوان‌ترها محمدرضا توابی، عین‌الدین صادق‌زاده و ...
حراج تخصصی خط و خوشنویسی، هنرهای ایرانی و اسلامی در حالی عصر جمعه ۲۴ آبان به چهارمین دوره خود پای می‌گذارد که اسفندماه گذشته با فروش ‌‌۱۱ میلیارد و ۷۶۹میلیون تومان رکورد خود را ارتقا داد و با فروش یک جلد مصحف شریف قرآن کریم به قیمت هفت‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رکورد گران‌ترین اثر به فروش رسیده در یک حراجی هنری در ایران را به ثبت رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها