دستبرد مرد میوه فروش به حساب 100 مشتری بانک

سفر خانوادگی به ترکیه بعد از سرقت یک میلیاردی

مسافرترکیه پس از خالی کردن حساب‌های بانکی صد مشتری بانک به ترکیه سفر کرد، اما پس از بازگشت به کشور دستگیر شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۷۴

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل و با شکایت افرادی که حساب‌های بانکی‌شان خالی شده بود در دستور کار پلیس فتای استان البرز قرار گرفت. تحقیقات از شاکیان نشان داد، کارت عابربانک آنها در اختیار خودشان بوده و از حسابشان برداشت شده است. پس از این شکایت‌ها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان اداره مقابله با جرایم و عملیات پلیس فتا قرار گرفت. در بررسی‌های اولیه مشخص شد برداشت به‌صورت اینترنتی نبوده و از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان و عابربانک از حساب مالباختگان خالی شد که اطمینان ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر به یقین تبدیل شد. بررسی‌های تخصصی روی پرونده مشخص کرد، متهم پس از سرقت و کپی کارت بانکی بیش ۳۵۰ نفر از شهروندان با دو دستگاه کارت‌خوان سرقتی که متعلق به میوه‌فروشی سیار بوده به مشاهده موجودی کارت اقدام کرده و در صورت وجود موجودی با خرید طلا و دخانیات، موجودی کارت را خالی کرده‌اند.
سارق حساب‌های بانکی برای این‌که ردی از خود باقی نگذارد، با یک وانت در محله‌های مختلف بساط می‌کرد و خریداران بدون توجه به دستگاه اسکیمر، کارت را به او داده و رمزشان را اعلام می‌کردند. ماموران با شناسایی هویت سارق، راهی خانه‌اش شدند، ولی او همراه خانواده‌اش به ترکیه گریخته بود. ماموران با زیر نظر گرفتن دو ماهه متهم و خانواده‌اش متوجه بازگشت او به کشور شدند که بلافاصله وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. در بازرسی از مخفیگاه این متهم تعداد زیادی کارت خام بانکی، دستگاه اسکیمر و سایر لوازم ملزوم برای کلاهبرداری اسکیمری کشف شد.
سرهنگ اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به این خبر گفت: متهم در مواجهه با مدارک و مستندات دقیق ماموران به کپی کردن از کارت ۳۵۰ نفر از شهروندان اعتراف کرد که تاکنون به برداشت غیرمجاز از کارت بانکی صد نفر از آنها به ارزش یک میلیارد تومان اقرار کرده است. تحقیقات روی این پرونده ادامه دارد و تاکنون هشت نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها