سارق به سرقت 5 میلیارد تومانی از خانه ها اعتراف کرد

دستبرد دزد پورشه‌سوار به خانه‌های اعیانی

دزد حرفه‌ای، خانه که با پورشه در محله‌های مرفه‌نشین سرقت می‌کرد، پس از دستگیری به‌دزدی پنج میلیاردی اعتراف کرد. تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری‌اش ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۳۵۸۷۳

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در تشریح این پرونده به خبرنگار جام‌جم گفت: از چندی قبل کارآگاهان مبارزه با سرقت خانه در جریان سرقت‌های مشابهی در سطح استان البرز قرار گرفتند. بررسی محل‌های سرقت نشان داد، سارقان به شیوه‌ای مشابه با تخریب در آپارتمان‌ها در محله‌های شمالی شهر به سرقت پول و طلا اقدام کرده‌اند.
با بررسی دوربین‌های مداربسته محل‌های سرقت، سرنخ‌هایی از سه سارق حرفه‌ای به‌دست آمد و شناسایی مخفیگاه آنان در دستور کار قرار گرفت. دزدان برای این‌که ردی از خود بر جای نگذارند از پلاک‌های جعلی استفاده می‌کردند. تجسس‌ها در این باره ادامه داشت تا این‌که تیراندازی در خانه به کارآگاهان گزارش شد. با بررسی ماجرا مشخص شد، دزدان خانه وقتی با همسایه‌ها روبه‌رو شدند برای فرار از محل اقدام به تیراندازی کرده‌اند.
وی ادامه داد: چند روز بعد هم هنگامی که سارقان در حال سرقت از خانه‌ای بودند، مدیر ساختمان متوجه شده و با قفل کردن در خانه با پلیس تماس می‌گیرد. سارقان که متوجه حضور ماموران در مقابل خانه شده بودند اقدام به درگیری مسلحانه کرده و با شلیک 30 گلوله از محل گریختند. سرانجام مخفیگاه سرکرده باند در منطقه سرآسیاب ملارد شناسایی شد و وقتی سارق حرفه‌ای خود را در محاصره ماموران دید، شروع به تیراندازی کرد. در این درگیری کارآگاهان پلیس آگاهی متهم را خلع سلاح و دستگیرش کردند. ماموران از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح کمری، تعدادی فشنگ، دیلم، دستگاه فرز، دستگاه طلایاب، دستکش و نقاب کشف شد. نادربیگی با اشاره به کشف خودروهای گرانقیمت مانند اوپتیما،آزرا و پورشه در پارکینگ خانه متهم گفت: متهم سال 94 از زندان آزاد شده و دوباره سرقت‌های خانه را آغاز کرده و در این مدت همراه دو همدستش در مناطق مختلف مرفه‌نشین استان البرز، غرب استان تهران، شهر تهران و برخی استان‌های کشور اقدام به سرقت کرده و تحت تعقیب قضایی هستند.
وی افزود: متهم تاکنون به ۱۳ فقره سرقت، به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان اعتراف و تحقیقات پلیس برای سایر سرقت‌های احتمالی همچنان ادامه دارد. تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دو همدست متهم ادامه دارد.

محمد غمخوار
حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها