گفت‌وگوی آدینه این هفته با گیتی خامنه، مجری

برای تجربه‌های ناب به دوردست‌ها نروید !

گیتی خامنه از مجریان معروف و محبوب دهه 60 است. او سال 1343 در تهران متولد شد.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۷۹

مدرک کارشناسی خود را در رشته کارگردانی سینما و تلویزیون از دانشکده سینمای دانشگاه هنر دریافت کرد. قبل از آن هم در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران ادبیات آلمانی خواند که البته آن را به اتمام نرساند. سال 73 برای ادامه تحصیل به آمریکا مهاجرت کرد و فوق‌لیسانس دراما یا کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی را از دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج (سی‌سان) گرفت. او مدرک تهیه‌کنندگی پویانمایی از دانشگاه یوسی‌ال‌ای و مدرک روان‌شناسی از مؤسسه روان‌شناسی بوِرلی هیلز را نیز دارد. خودش می‌گوید بیشتر اهل مطالعه ‌است تا درس خواندن.
خامنه طی این مدت مشاغلی نیز داشته ‌است. در کالیفرنیای جنوبی ناظم یک مدرسه آمریکایی بوده و در یک موسسه غیر‌انتفاعی دراما و فارسی را برای کودکان دو زبانه تدریس می‌کرده است. او همچنین مدیر برنامه‌ریزی مرکز فرهنگی شمال کالیفرنیا در اکلند بوده‌ است.
بعد از حدود 15 سال دوری از ایران سال 89 به کشور برگشت و کارش را با شورای بررسی فیلمنامه‌های کودک و نوجوان بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرد. سپس مدتی در برنامه خانواده شبکه 2 بود و در نهایت اردیبهشت 95 از صدا و سیما بازنشسته شد. یکی از برنامه‌هایی که پس از بازگشت، با اجرای گیتی خامنه روی آنتن رفت و به‌شدت محبوب و پربازدید شد، برنامه‌ای تحت عنوان «بچه‌های دیروز» از شبکه 5 سیما بود که به بازگویی خاطرات تصویری نسل دهه 60 از برنامه‌های کودک اختصاص داشت.

شیما آشتیانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها