شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از منابع مطلع خود اعلام کرد هم‌اکنون مذاکرات بین عربستان و کمیته‌های مردمی یمن به منظور برقراری آتش‌بس دوجانبه جریان دارد.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۶۷

دو طرف همچنین یک کمیته سیاسی- نظامی به‌منظور بررسی اقدامات لازم برای توقف نبرد در مرزها و پایان یافتن حملات هوایی تشکیل داده‌اند.
به گزارش ایرنا، کمیته‌های مردمی یمن، ماه گذشته میلادی اعلام کرد به‌طور یک‌جانبه گلوله باران و موشک باران عربستان را متوقف می‌کند و از ائتلاف سعودی نیز می‌خواهد بمباران یمن را متوقف کند. درهمان زمان محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ابراز امیدواری کرد که این امر به گفت‌وگوی سیاسی منجر شود. شبکه الجزیره همچنین به نقل از منابعی که نام آنها را فاش نکرد گفت خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع سعودی و برادر محمد بن سلمان موفق شده است به‌صورت مستقیم و تلفنی با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت‌وگو کند. این تماس چند روز پس از آغاز آتش‌بس یکجانبه اعلام شده از سوی کمیته‌های مردمی یمن اواخر سپتامبر گذشته انجام شد و بیانیه آتش بس را المشاط قرائت کرده بود. ائتلاف متجاوز سعودی از 6 فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی علیه این کشور کرد. این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن صدها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و انتشار قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای به همراه نداشته است. عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی بهره‌مند بود. آخرین خبرهای روز گذشته حاکی از آن بود که شش نظامی دیگر سعودی در مرز جنوب این کشور با یمن کشته شده‌اند. درگیری‌های مرزی عربستان با یمن همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها