بدنه کشتی نفتکش سابیتی که وارد آب‌های ایران شده است، به دست متخصصان ایرانی تعمیر می‌شود.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۰۱

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با اعلام ورود این نفتکش به آب‌های مرزی ایران گفت: تعمیر کشتی نفتکش سابیتی که ۱۹ مهر از ناحیه بدنه آسیب دیده بود، به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود.
حمید رضاییان اصل با اعلام این خبر افزود: با وجود این‌که تانکر نفتکش سابیتی (MT-SABITI) از ناحیه بدنه اصلی آسیب دیده بود، امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل رفع شود.
وی با اشاره به توانمندی و تخصص نیروهای مجتمع ایزوایکو، افزود: ما در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و در این راه برای خودکفایی در صنایع کشتی‌سازی باید همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تعمیر و بازسازی این شناور نفتکش همکاری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز در تشریح جزئیات آخرین وضعیت کشتی سابیتی گفت: دو مخزن اصلی نفتکش سابیتی روزجمعه ۱۹ مهر جاری دچار آسیب شد که برای تعمیر هم‌اکنون وارد آب‌های ایران شده است.
نصرا... سردشتی افزود: محموله کشتی سابیتی، نفت خام بود که در زمان حادثه نشت نفت از مخزن‌های آسیب‌دیده به دریای سرخ گزارش شد و در اسرع وقت به طور کامل مهار شد. با وجود آسیب دیدن کشتی، کارکنان این شناور نفتکش نیز در شرایط ایمن و سلامت بودند.
نفتکش سابیتی متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران است که روز جمعه ۱۹ مهر جاری در ۶۰مایلی بندر جده عربستان سعودی در دریای سرخ دچار انفجار در بخش بدنه شد و دو مخزن اصلی آن آسیب دید.
این سانحه، باعث آسیب دیدن مخزن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا 5/1‌متر در بدنه کشتی شده بود. منشأ این حادثه هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد کارشناسی و امنیتی قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها