بین همه آمد و شدهایی که این روزها در مرزهای کشورمان با هدف برگزاری پیاده‌روی اربعین برقرار است، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام دست به یک ابتکار جالب زده است.
کد خبر: ۱۲۳۴۰۴۳

عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به همین مناسبت از برپایی یک نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی در مسیر زائران اربعین، برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی استانش خبر داده. شنبه‌زاده در توضیح بیشتر گفته: «اربعین یکی از فرصت‌های بی‌نظیر برای معرفی فرهنگ، رسوم و نیز محصولات صنایع‌دستی ایلام است که می‌تواند این استان را به تمام کشور معرفی کند.»
این نمایشگاه شامل غرفه‌هایی از انواع لباس‌های محلی، گلیم نقش برجسته، اجسام سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، چاقو، عسل طبیعی و همچنین خوراکی‌ها و شیرینی‌های سنتی و... استان است و به گفته مدیر میراث ایلام تا 30 مهر، در شهرهای ایلام، مهران، دهلران، چرداول، ایوان و سیروان درحال برگزاری است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بابیان این‌که برپایی این نمایشگاه‌ها فرصتی برای شناسایی صنایع‌دستی ایلام به زائرین اربعین حسینی(ع) است، گفته: «85 غرفه صنایع‌دستی در سراسر استان برپا شده است که از این تعداد 30 غرفه در ایلام، 15 غرفه در مهران، 20 غرفه در دهلران، ده غرفه در چرداول، پنج غرفه در ایوان و پنج غرفه در سیروان که در مسیر تردد زائران اربعین است، فعالیت می‌کنند.»
او همچنین با اشاره به ورود زوار خارجی به استان ایلام، برپایی این نمایشگاه را یک فرصت برای صادرات صنایع دستی به خارج از مرزهای کشورمان هم عنوان کرده است./ جام‌جم‌دیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها