دموکرات‌های آمریکا در یک اقدام سوال‌برانگیز تصمیم خود برای استیضاح دونالد ترامپ را به صورت موقت به حالت تعلیق درآوردند.
کد خبر: ۱۲۳۳۶۰۵

این تصمیم درحالی است که تا کنون 228 نماینده مجلس از طرح استیضاح ترامپ حمایت کرده و اخیرا نیز دموکرات‌ها همه توان خود را بر این روند متمرکز کرده بودند که در پرونده «اوکراین گیت» تحقیقات خود را به نتیجه نهایی برسانند. همین تذبذب دموکرات‌ها موجب شده تا ترامپ نسبت به عدم استیضاح خودش کاملا اطمینان خاطر داشته باشد .
به گزارش مهر و به نقل از هیل، روز گذشته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و رهبر دموکرات‌های این مجلس اعلام کرد در حال حاضر تصمیم برای رای‌گیری عمومی در ارتباط با تحقیقات پیرامون استیضاح ترامپ را به حالت تعلیق درآورده است.
این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که شامگاه سه‌شنبه جدیدترین مناظره تلویزیونی بین نامزدهای حزب دموکرات در آمریکا برگزار شد. به گزارش بی‌بی‌سی، در جریان این مناظره زنده تلویزیونی که میان 12 نفر برگزار می‌شد، سناتور الیزابت وارن که در نظرسنجی‌ها پیشتاز شده است هدف حملات شدید رقبایش قرار گرفت. رقبا سناتور وارن را به طفره رفتن از پاسخگویی به سوالات در این مورد که آیا مالیات‌ها را افزایش خواهد داد متهم کردند.
در این مناظره همچنین عملکرد جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری، که هدف حملات شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، قرار دارد و سناتور برنی سندرز که درحال بهبود پس از یک حمله قلبی است، در این مناظره مورد توجه بود. انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها رسما روز سوم فوریه در ایالت آیووا شروع خواهد شد.
برنده نهایی این رقابت‌ها رسما در گردهمایی ملی حزب دموکرات در ماه ژوئیه تایید خواهد شد تا در انتخابات به مصاف دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برود. انتخابات حدود یک سال دیگر برگزار می‌شود. مناظره سه‌شنبه‌شب در ایالت مهم اوهایو به میزبانی سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز انجام شد. سناتور وارن در دو ماه گذشته در نظرسنجی‌ها پیشتاز بوده است. سناتور سندرز ۷۸ ساله هم در نظرسنجی‌ها در جایگاه سوم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها