فضای دوقطبی در فوتبال ایران شدت گرفت

دعوای طرفداران ویلموتس و کی‌روش!

دوباره بحث داغی بین طرفداران فوتبال بالا گرفته است. طرفداران کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس در فضای مجازی لشکرکشی کرده و رودرروی هم ایستاده‌اند. کی‌روش در ماه‌های آخر حضور در ایران به دلیل اختلافاتی که با برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابق قرمزها داشت، به شدت تحت فشار قرار گرفت و حداقل از جانب هواداران پرسپولیس فشار زیادی روی او بود. در جام ملت‌ها فضای دوقطبی بین کی‌روش و برانکو وجود داشت و این فضا به فوتبال ایران لطمه زیادی زد. طرفداران کی‌روش به برانکو می‌پریدند و طرفداران برانکو هم با کارلوس. فضا این‌قدر بد شده بود که حتی بردهای تیم‌ملی در جام ملت‌ها نمی‌توانست آن را تلطیف کند. در جام هم کی‌روش و برانکو دوباره به جان هم افتادند و دیگر هواداران از این شرایط خسته شده بودند.
کد خبر: ۱۲۳۳۵۰۰

حالا اما با وجود رفتن برانکو و کارلوس کی‌روش، همچنان این فضای دوقطبی وجود دارد. بعد از شکست مقابل بحرین، در فضای مجازی خیلی از هواداران به مارک ویلموتس تاختند و به انتقاد از او پرداختند. در این بین نام کی‌روش پیش آمد و خیلی‌ها گفتند کاش او می‌ماند و با کارلوس به عرب‌ها نمی‌باختیم و خلاصه قدرت اول آسیا بودیم. بعد از شکست کلمبیا مقابل الجزایر اما ورق برگشت. این بار منتقدان کی‌روش حمله کردند که او به چنین تیمی باخته و باید از ویلموتس حمایت شود. وقتی از سیروس دین‌محمدی، بازیکن سابق تیم ملی درباره این فضای دوقطبی سؤال می‌کنیم جواب می‌دهد: «اصلا فضای خوبی نیست. به فوتبال ما ضربه می‌زند. نمی‌دانم چرا ما مدام با گذشته زندگی می‌کنیم. کارلوس کی‌روش مربی خوبی بود. او به فوتبال ما خدمت زیادی کرد. وقتی هم رفت همه تشکر کردیم. الان ویلموتس سرمربی تیم ملی است. باید از او حمایت شود.»
سیروس ادامه می‌دهد: «قبول دارم مقابل بحرین خوب نبودیم. ممکن است در فوتبال یک روز خوب باشید، یک روز بد. شب بازی با بحرین شب خوب ما نبود. روی یک پنالتی هم باختیم. می‌توانستیم گل بزنیم. چند موقعیت از دست دادیم. این هم طبیعی است. یک مهاجم همیشه گل نمی‌زند و گاهی توپش خراب می‌شود. ما به کامبوج 14 گل زدیم، ولی به بحرین گل نزدیم. قطعا این شکست باعث می‌شود بیشتر به خودمان بیاییم و جدی‌تر بازی کنیم. از این فضای دوقطبی هم فاصله بگیریم و اجازه دهیم فوتبال ما در آرامش باشد. دعوای هواداران با هم چیزی را درست نمی‌کند. وقتی یک تیم موفق می‌شود که همه همدل و متحد باشند. ما تیم خوبی داریم. نیاز به حمایت دارد و ان‌شاءا... می‌توانیم موفق باشیم.»
محمدرضا مهدوی، بازیکن سابق تیم ملی هم درباره این فضای دوقطبی می‌گوید: «به نظرات احترام می‌گذارم، اما باید قدری حرفه‌ای فکر کنیم. آقای کی‌روش فوتبال ما را دگرگون کرد و دستشان درد نکند، اما دیگر تمام شده و رفته. اولین باخت با ویلموتس دلیل بر چیزی نیست. باید سعه صدرمان را بالا ببریم و به ایشان فرصت بدهیم. شناخت ویلموتس نسبت به آسیا و حریفان و فوتبال‌مان خیلی کم است. تازه سه چهار ماه شده که آمده‌ و قدری تجربه و مشاوره می‌خواهد. امیدوارم کادرشان کمکشان کند. وحید هاشمیان چند سال در تیم ملی بوده و یکی از خوب‌هاست و امیدوارم بیشتر راهنمایی‌اش کنند.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها