در مورد این‌که چه افرادی نیازمند عمل جراحی هستند، فقط شاخص توده بدنی تعیین‌کننده نیست؛ در واقع شرایط گفته شده، شرط لازم است، اما شرط کافی نیست؛ شرایط دیگری که لازم است احراز شود شامل موارد زیر است:
کد خبر: ۱۲۳۲۴۸۸


1- تلاش مکرر با روش‌های کم‌خطر‌تر مثل رژیم و ورزش که ناموفق بوده است.
2- بیمار نباید اختلال اعصاب و روان داشته و نیازمند درمان یا بستری باشد.
3- هرگونه سوءمصرف مواد مخدر یا الکل باید کنار گذاشته شود.
4 ـ مصرف مکمل‌های غذایی و ویزیت‌های دوره‌ای متخصص‌های مختلف، انجام آزمایش‌ها و سونوگرافی و آندوسکوپی همگی نیازمند داشتن منابع درآمدی کافی است و لذا کسی که در حدی فقیر باشد که توانایی تامین این هزینه‌ها را نداشته باشد، بهتر است تحت عمل جراحی چاقی قرار نگیرد؛ چرا که همانقدر که خود عمل جراحی چاقی اهمیت دارد، مراقبت‌های دوره‌ای پس از عمل حائزاهمیت است. در هفته‌های قبل راجع به بای‌پس کلاسیک و اسلیو معده توضیحاتی داده شد.
بای‌پس‌مینی: اشتباه نکنید این که به این عمل، مینی‌بای‌پس اطلاق می‌شود دلیل بر این نیست که قدرت کمتری دارد؛ از اتفاق مینی‌بای‌پس از نظر تاثیر‌گذاری روی کاهش وزن، دیابت و فشارخون و سایر بیماری‌های همراه اندکی قوی‌تر از بای‌پس کلاسیک است و در این روش تنها یک دوخت و دوز بین معده و روده صورت می‌گیرد. تغییرات کمتر ایجاد می‌شود و برگرداندن آن به آناتومی نرمال ساده‌تر است. اما شرط آن این است که بیمار سیگاری نباشد و ریفلاکس هم نداشته باشد.
عمل جراحی مینی‌بای‌پس نام‌های دیگری هم دارد مثل عمل جراحی تک‌آناستاموزی و بای‌پس تک آناستاموزی، عمل جراحی بای‌پس امگا، تمامی آنها همان جراحی مینی‌بای‌پس را مدنظر دارد. این روش جراحی یکی از روش‌هایی است که همزمان هم باعث سوءجذب و هم باعث محدودیت در خوردن می‌شود. لازم است بیمار قبل از انجام عمل جراحی مینی‌بای‌پس درباره این که برای کشیدن سیگار ممنوعیت نسبی دارد، توجیه شود، چرا که در این نوع عمل جراحی به‌واسطه تغییراتی که در دستگاه گوارش ایجاد می‌شود کشیدن سیگار، بیمار را شدیدا مستعد ایجاد زخم در ناحیه دوخت و دوز می‌کند. حسن این روش عمل جراحی این است که برای برگرداندن آن به شرایط عادی راحت‌تر است. کاربرد این عمل جراحی به‌خصوص برای بیمارانی که چاقی بسیار زیادی دارند ، توصیه شده است

دکتر شهاب شهابی

فلوشیپ جراحی لاپاروسکوپی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها