هیات دولت عراق در پاسخ به خواسته‌های تظاهرکنندگان و مطالب ذکر شده در خطبه نماز جمعه مرجعیت دینی، ضمن برگزاری جلسه فوق‌العاده به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر این کشور، اولین بسته از مصوبه‌های مهم خود را اعلام کرد. از سوی دیگر محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق نیز پس از گفت‌وگو با رهبران معترضان وعده اصلاحاتی را در بودجه سال ۲۰۲۰ این کشور به نفع افراد کم‌درآمد داد.
کد خبر: ۱۲۳۱۹۰۲

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، اولین بسته کمک‌های دولتی برای پاسخگویی به خواسته‌های معترضان به این شرح در 17 بند اعلام شده است: اعطای زمین‌های مسکونی به افراد کم‌درآمد/ تکمیل فرآیند اعطای 17 هزار قطعه زمین به افراد نیازمند در بصره/ تهیه و اجرای برنامه ملی اسکان شامل صد هزار واحد مسکونی در استان‌های عراق/ پرداخت وام مناسب از سوی وزارت کار و امور اجتماعی و بانک مرکزی به جوانان بیکار/ اعطای زمین به جوانان بیکار آموزش‌دیده/ جذب بخشی از این جوانان بیکار در ارتش و آموزش و پرورش/ معاف کردن کشاورزان از پرداخت اجاره زمین‌های اعطایی/ اعطای یارانه به 600 هزار خانوار محروم/ پرداخت حقوق و امتیازات به خانواده‌های قربانیان و شهدای نیروهای امنیتی و چند مورد دیگر کمک‌های رفاهی برای خانواده‌های نیازمند.
دولت عراق همچنین در نظر دارد دومین بسته از مصوبه‌های مربوط به انجام اصلاحات و تحقق بخشیدن به خواسته‌های تظاهرکنندگان را در جلسه بعدی مورد بحث و بررسی قرار دهد و اتخاذ تصمیمات لازم را در جلسات آتی ادامه دهد. برخی شهرهای عراق از جمله بغداد از سه‌شنبه گذشته شاهد حضور معترضان و حمایت برخی کشورهای همسایه عراق نظیر عربستان و رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن بود که به‌سرعت این موضوع از سوی دولت عراق مدیریت شد و اکنون آرامش به این کشور بازگشته است.
محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق نیز در دیدار با رهبران معترضان متعهد شد اصلاحاتی را در بودجه ۲۰۲۰ این کشور به نفع افراد کم درآمد محقق کند. وی همچنین وعده داد اقداماتی را برای بازگشت آوارگان به منازل خود اتخاذ کند. عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق همچنین در جلسه روز گذشته دولت قول داد مفسدان را به دستگاه قضا تحویل دهد. وی از گروه‌های سیاسی نیز خواست برای فراهم کردن تمام شروط اصلاحات همکاری کنند. در‌همین رابطه روز گذشته منابع خبری عراق از استعفای استاندار بغداد خبر دادند و نوشتند شورای استانداری بغداد با اجماع آرا استعفای فلاح الجزایری، استاندار بغداد را پذیرفته است. طی روزهای گذشته برخی اخبار حاکی از نامساعد شدن وضعیت جسمانی او بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها