جمعی از استادان شرق‌شناس روس که برای همکاری و حضور در فعالیت‌های فرهنگی به ایران سفر کرده‌اند، از موزه سینما بازدید کردند.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۲۶

به گزارش جام‌جم، در این بازدید پرویز جاهد، منتقد سینما و شکوه‌السادات حسینی، مدیرکل همکاری‌های علمی بین‌المللی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نیز به نمایندگی از سینمای ایران هیات روسی را همراهی کردند. آنیکواتاتیانا محقق ارشد آکادمی علوم روسیه در این بازدید بیان کرد: قرن بیستم و توسعه سینمای ایران یکی از اتفاقات مهم است. برای هر شرق‌شناسی که کار پژوهش کشورهای خاورمیانه را انجام می‌دهد، ضرورت دارد در جریان این بخش از میراث فرهنگی کشور قرار گیرد. از این بعد موزه سینمای ایران وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داده است و از نظر نمایش آثار سینمایی و همچنین قرارگیری سالن‌ها، عالی تدارک دیده شده است، زیرا با عبور از این سالن‌ها می‌توان به یک تصویر کامل از سینمای ایران از ابتدا تا زمان حال دست پیدا کرد.
کسنیا ریژکوا، استاد اداره معنوی مسلمانان سن‌پترزبورگ و منطقه لنینگراد نیز گفت:‌ از این‌که امکان دیدن فعالیت‌های فرهنگی ایران از نزدیک فراهم شد، تشکر می‌کنم. در گذشته هم به فرهنگ و هنر ایران علاقه‌مند بودم و امروز شناخت عمیق‌تری به سینمای ایران پیدا کردم. سینمای ایران تاثیر زیادی بر سینمای جهان از جمله سینمای روسیه دارد و فیلم‌های ایرانی در روسیه بسیار نمایش داده می‌شود. امروز فرهنگ ایران را از نزدیک لمس کردیم و با موضوعاتی که ایران با آن سر و کار دارد، آشنا شدیم. در فیلم‌های ایرانی معمولا مسائل اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در تمام دنیا مشترک هستند. این برنامه با همکاری مشترک موزه سینمای ایران، بنیاد سینمایی فارابی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها