این نوید روزهای خوب برای جنگل‌های اورامانات است؛ پهنه‌ای سبز در دل کوه‌های کردستان که حالا عمر بیشتری برایش می‌توان متصور شد.
کد خبر: ۱۲۳۱۶۱۱

به گزارش جام‌جم کارشناس حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این‌باره با اشاره به نصب و راه اندازی 230 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگلی اورامانات، از اجرای طرح جایگزینی انرژی‌های جدید در این منطقه با هدف نگهداری از طبیعت خبر داد. الهه محمدی گفت: طبق برآورد تخمینی با توجه به مصرف متوسط سوخت هر خانوار روستایی برای گرم کردن آب و استحمام، سالانه از قطع حدود ۳۵۰ درخت جلوگیری می‌شود و همچنین حداقل هزینه خرید یک کپسول در ماه برای خانواده‌های روستایی کاهش می‌یابد.
این کارشناس حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به این‌که انرژی خورشید پاک، ارزان، بی‌پایان و قابل ذخیره است، افزود: در مناطق جنگلی فاقد لوله‌کشی گاز که همواره وابستگی به جنگل برای تأمین سوخت و گرم کردن آب وجود دارد، استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند سهم مهمی در کاهش قطع جنگل یا کاهش هزینه‌های تهیه سوخت برای گرم کردن آب داشته باشد.
محمدی ادامه داد: در اجرای طرح تغییر الگوی مصرف سوخت اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در قالب قراردادهای اجرایی مطابق با سیاست‌های دفتر فنی حفاظت و حمایت، موفق به نصب و راه‌اندازی ۲۳۰ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای جنگلی شهرستان‌های ثلاث، جوانرود و دالاهو شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها