مرد جوان که برای رهایی از افسردگی به سمت سرقت رفته بود، از دادگاه درخواست کرد آزاد شود تا بتواند اموال سرقتی را برگرداند.
کد خبر: ۱۲۳۱۲۰۴

به گزارش جام‌جم، سال گذشته مرد جوان با مراجعه به ماموران پلیس خبر سرقت از خانه‌اش را گزارش کرد و گفت: با همسرم، فرزندمان را به پارک سر کوچه بردیم و سریع برگشتیم. رفت و برگشت ما زیاد طول نکشید، اما وقتی برگشتیم متوجه شدم به خانه‌مان دستبرد زده شده و مقداری از طلاهای همسرم و پول‌های پس‌اندازمان را سرقت کرده بودند. مطمئنم تمام ماجرا در مدت پنج دقیقه اتفاق افتاده است.
بعد از این شکایت، چند مورد مشابه دیگر هم به دست پلیس رسید و سرانجام سارق خانه‌های مسکونی به دام ماموران پلیس افتاد و به اتهام خود اقرار کرد.
متهم جوان که به رد مال شاکیان محکوم شده بود، با اعلام اعسار از رد مال روز گذشته بار دیگر در شعبه هشتم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. متهم جوان رو به قاضی رحمانی گفت: چند سال پیش تمام اعضای خانواده‌ام را در یک تصادف از دست دادم و جز پدر پیرم کسی برایم نماند. پدرم کارگر روزمزد است.ممکن است یک روز او را سر کار ببرند و نان بخور و نمیری به‌دست بیاورد و روزی دیگر برای او کاری پیدا نشود.خودم هم در کار تعمیر یخچال بودم، اما زمانی که خانواده‌ام را از دست دادم به افسردگی مبتلا شدم و دیگر کار نمی‌کردم. افسردگی باعث شد به دوستان ناباب پناه ببرم. آنها مرا وسوسه کردند با سرقت اوضاع زندگی‌ام را بهتر کنم. برای همین دست به دزدی زدم، اما الان از کاری که کردم خیلی پشیمانم.
متهم ادعا کرد توانایی رد مال را ندارد و افزود: آقای قاضی من اموال سرقتی را خرج کرده‌ام. پدرم هم توانایی پرداخت رد مال را ندارد. تقاضا دارم با تخفیف در مجازات، حکم آزادی مرا بدهید تا بتوانم بیرون از زندان کار کنم و اموال شاکیان را به صورت قسطی پس دهم.
رای نهایی در خصوص این پرونده بعد از مشورت قضات صادر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها