اعترافات سخنگوی دستگیر شده طالبان

سازمان امنیت ملی افغانستان اعلام کرد ، در بازجویی های مقدماتی از سخنگوی طالبان که روز دوشنبه 15 ژانویه در شرق افغانستان بازداشت شد ، اطلاعاتی در مورد فعالیت گروه طالبان و محل اقامت ملا محمد عمر ، رهبر این گروه بدست آمده است.
کد خبر: ۱۲۳۰۳۸

به گزارش شبکه بی بی سی ، سازمان امنیت ملی افغانستان در عین حال یک نوار ویدیویی از بازجویی سخنگوی طالبان را در اختیار رسانه ها قرار داده است که محمد حنیف در این نوار به حمایت سازمان اطلاعات پاکستان از طالبان، اعتراف می کند.

 اعترافات سخنگوی دستگیر شده طالبان
حدود یک سال و نیم پیش لطیف الله حکیمی که سخنگوی ارشد طالبان بود در شهر کویته پاکستان دستگیر شده بود.

دکتر حنیف که به گفته مقامات امنیتی افغانستان، نام اصلی او عبدالحق است ، در این نوار به آرامی صحبت می کند و ظاهرا از حملات انتحاری که طالبان در افغانستان انجام می دهند ، ابراز ندامت می کند.
سعید انصاری ، سخنگوی سازمان امنیت ملی افغانستان در یک کنفرانس خبری در کابل گفت ، دکتر حنیف در چهارده ماه گذشته به عنوان سخنگوی طالبان کار کرده و با ملا عمر، رهبر این گروه در تماس بوده است.
انصاری به نقل از اعترافات سخنگوی طالبان گفت ، ملا عمر ، رهبر گروه طالبان در شهر کویته پاکستان بسر می برد و از حمایت گسترده سازمان اطلاعات پاکستان برخوردار است.
به گفته سخنگوی سازمان امنیت ملی افغانستان ، عبدالحق ساله در اعترافات خود گفته که بمب گذاری ها و حملات انتحاری که در افغانستان انجام می شوند نیز از سوی یک ژنرال بازنشسته پاکستان سازماندهی می شود.
حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان در گذشته گفته بود ، سران گروه طالبان در پاکستان بسر می برند.
انصاری به نقل از سخنگوی بازداشت شده طالبان ، از مدرسه ای به نام هاشمیه نام برد که در منطقه باجور پاکستان واقع است و در آن به گفته دکتر حنیف سخنگوی طالبان ، به شکل گسترده ای به طالبان آموزش داده می شود. دکتر حنیف ، دومین سخنگوی مهم طالبان است که بازداشت شده است.
حدود یک سال و نیم پیش لطیف الله حکیمی که سخنگوی ارشد طالبان بود در شهر کویته پاکستان دستگیر شده بود.
سخنگوی سازمان امنیت ملی افغانستان گفت ، آنها از قبل دکتر حنیف ، سخنگوی طالبان را تحت پیگرد داشتند و در مورد هویت او مطمئن هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها