​کلکسیونی از پهپاد‌های متجاوز که از سوی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به غنیمت گرفته شده در نمایشگاه «شکار کرکس ها» در باغ موزه دفاع مقدس به نمایش در آمده است.
کد خبر: ۱۲۲۹۵۰۴

این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ مهر همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. در این نمایشگاه علاوه بر نمایش سامانه پدافندی «سوم خرداد» که اخیراً پهپاد «ام کیو 4 سی» (گلوبال هاوک) آمریکایی را بر فراز آب‌های جنوبی کشورمان سرنگون کرده، پهپاد‌هایی مانند اسکن ایگل، شادو، آر کیو 170 و ایروسوند،‌ ام کیو 1 و هرمس، آر کیو 11 و دزرت هاوک 1 و 3، فونیکس و شدو 200 که به غنیمت گرفته شده‌، به نمایش درآمده است.
در این نمایشگاه پهپادهای دشمن که توسط نیروهای کشورمان سالم به زمین نشسته‌اند و همچنین لاشه‌های پهپادهای ساقط شده یکجا جمع شده‌اند.
بازدید از این نمایشگاه نشان می‌دهد که توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و تکیه بر استعدادهای جوان تا چه اندازه می‌تواند در عرصه خودکفایی کشور موثر باشد. عقاب‌هایی که کارشان جاسوسی بود و تا پیش از این کمتر گمان می‌رفت روزی شکار شوند با دست توانمند نیروی داخلی بر زمین نشستند و بال‌هایشان چیده شد.
سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه شکار کرکس‌ها در باغ موزه دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس هنوز هم در اشکال دیگری ادامه دارد. امروز پیشانی جنگی‌ انقلاب ما را ببینید، نبرد در کرخه و کارون کجا و نبرد در ساحل مدیترانه و فرات و شمال دریای سرخ کجا.
فرمانده کل سپاه گفت: افق های وسیعی فرا روی ما قرار دارد. قرار بود بر اساس راهبرد و سیاست دشمنان ما از نظر سیاسی در دنیا منزوی بشویم و میدان جاذبه انقلاب محو شود و آماده تسلیم شویم و پیشرفت نکنیم.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: اما در جغرافیای مواجهه پیش رفتیم و دشمنان هم بدانند که ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم و ظرفیت های اصلی قدرت مان را هنوز نشان نداده‌ایم، بخش کوچکی از آن را نشان داده‌ایم و بخش کوچکتری را استفاده کرده‌ایم.
وی افزود: قدرت و عظمت ما از درون میدان‌های سخت مبارزه گذشته است. هرکجا دشمن تهدید کرده ما قدرتمندتر شده ایم و هرکجا کمتر تهدید کرده است، کمتر پیشرفت کرده ایم. هرچه دشمن تدبیر کرد برای ما تبدیل به واقعیت شیرین و دل انگیز شد.
فرمانده کل سپاه تاکید کرد: جنگ به ما فرمول غلبه را با مدل اسلامی و ایرانی آموخت. تحریم به ما آموخت چگونه برد و دقت سلاح ها را بر مبنای شکست دشمنان تنظیم کنیم.
وی تصریح کرد: ما امروز جنگ های تدارکاتی خود را انجام داده ایم و مهیای هر سناریویی هستیم. ما وقتی از درون اشتباهات در تفکر و‌ راهبردهای دشمن بزرگ شده ایم از تکرار آنها نگران نیستیم. حکمت ‌و قدرت تدبیر مرکزی‌نظام در کنار نبود فلسفه پیروزی بخش برای دشمن ما را در این موقعیت قرار داده است.
سرلشکر سلامی با تاکید بر این‌که اراده ما در پاسخ به هر تهدیدی قطعی است و ما پاسخ می‌دهیم، گفت: هرکس می‌خواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم ا.. . هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگی به سرزمین ایران کشیده شود و ما تا آخر ادامه می‌دهیم چرا که تهاجم محدود، محدود نخواهد ماند و تا فروپاشی مهاجم از پای نخواهیم نشست و نقطه امنی باقی نخواهیم گذاشت و حساب کار دستتان باشد.
سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه شکار پهپادها در جمع خبرنگاران، گفت: امروز بزرگترین کلکسیون پهپادی جهان در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افتتاح شد. این موزه موزه عبرت است برای کسانی که ملت ایران را تهدید می‌کنند. امروز بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت فراوان در حوزه های مختلف به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین هستیم و جزو پنج کشور برتر دنیا در حوزه پهپاد هستیم.
سردار حاجی زاده تاکید کرد: دشمنان باید عبرت بگیرند و ادبیات خود را نسبت به ملت ایران تغییر دهند. وی گفت: ما همچون چهل سال گذشته ایستاده‌ایم و اگر دشمنی غلطی کند قطعا پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها