صعود تیم ملی به نیمه نهایی قهرمانی آسیا قطعی شد

دیوار چیــن برای والیبال ایــران کوتاه بود

پیروزی 3 بر صفر تیم ملی والیبال مقابل چین یک پیام مهم داشت؛ این‌که شکست دور اول گروهی ایران مقابل استرالیا فقط یک اتفاق بود.
کد خبر: ۱۲۲۸۸۵۸

کولاکوویچ برای بازی مهم با چین از تمام داشته هایش استفاده کرد و همراه با حمایت خوب تماشاگران که تعدادشان به نسبت بازی های قبلی بیشتر شده بود، توانست تیم بدون شکست چین را با نتیجه ای قاطع و در سه دست متوالی شکست دهد.
بازی در دست اول با آبشار فیاضی و کسب اولین امتیاز برای ایران آغاز شد و این برتری تا پایان که که نتیجه 25 بر 18 روی تابلو ثبت شد، ادامه داشت.
در دست دوم چینی ها از همان ابتدا پیش افتادند و تا اواسط دست، حتی با چهار امتیاز از ایران پیش افتادند اما تیم ملی روی امتیاز 15-14 از چین پیش افتاد و در نهایت 25 بر 23 این دست را هم به سود خود خاتمه داد. پرفشارترین دست بازی هم همین دست دوم بود، چراکه در دست سوم، از همان ابتدا با چند اشتباه از مدافعان چینی، ایران 3 بر صفر از حریفش جلو افتاد و این برتری عددی را تا انتها به عدد هشت ر ساند. به این ترتیب دست سوم هم با نتیجه 25 بر 17 به سود بلندقامتان والیبال ایران تمام شد تا باخت به استرلیا خیلی زود از خاطر والیبالدوستان پاک شود. در دیگر بازی این گروه استرالیا با نتیجه 3 بر صفر مقابل هند به پیروزی رسید. حالا و در شرایطی که هنوز یک‌بازی به اتمام رقابت‌های دور دوم گروهی باقی مانده استرالیا با 2 برد در صدر جدول قرار دارد و ایران با یک برد، بالاتر از چین در جایگاه دوم است. امروز و در روز پایانی دور گروهی، ایران از ساعت 18 و 30 دقیقه به مصاف تیم نه چندان قدرتمند هند می رود که پیش بینی می شود یک برد 3 بر صفر دیگر در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شود.
در دیگر بازی همزمان این گروه دو تیم استرالیا و چین به مصاف هم می روند که این بازی برای چینی ها با توجه به محتمل بودن برد ایران مقابل هند، تشریفاتی است اما استرالیا برای حفظ صدرنشینی حتما باید برنده آن باشد. در دیگر گروه نیز دو تیم ژاپن و کره جنوبی با پیروزی‌های 3 بر صفر مقابل پاکستان و چین تایپه، صعود خود را به مرحله نیمه نهایی مسجل کردند تا از الان ترکیب چهار تیم نیمه نهایی والیبال قهرمانی آسیا با حضور تیم های ایران، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی کامل شود.

حسین خلیلی
ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها