بنیامین نتانیاهو در هفته‌های اخیر از همه ابزارهای تبلیغاتی که در دست داشت برای پیروزی حزب لیکود در انتخابات رژیم صهیونیستی استفاده کرد. این حزب در انتخابات اردیبهشت گذشته با اکثریت شکننده و با 31 کرسی از مجموع 120کرسی کنست پیروز شد ولی به‌دلیل شکست‌های نظامی و سیاسی نتوانست کابینه ائتلافی با شرکت احزاب دینی و دست‌راستی تشکیل دهد و ائتلاف ایجاد کند. به همین دلیل با شکست روبه‌رو شد و کنست منحل شد و اکنون شاهد برگزاری انتخابات در رژیم صهیونیستی برای دومین بار در شش ماه اخیر هستیم.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۹۰

نتانیاهو در هفته‌های اخیر با نمایش‌های تبلیغاتی در حوزه نظامی و سیاسی تلاش کرد رای صهیونیست‌های افراطی و تندرو را جلب کند که از‌جمله این اقدامات می‌توان به حمله به نیروهای حشدالشعبی در عراق، حمله به محور مقاومت در سوریه و مواضع حزب‌ا... در لبنان و مواضع حماس در غزه اشاره کرد. نتانیاهو با این اقدامات تلاش کرد خود را به‌عنوان قدرت برتر رژیم صهیونیستی نشان دهد اما پاسخ قاطع حماس و حزب‌ا... تمام پروپاگانداهای انتخاباتی نتانیاهو را نقش بر آب کرد. حمله حزب‌ا... به نفربر صهیونیست‌ها و کشته شدن فرمانده نظامی این رژیم و همچنین حمله فلسطینی‌ها به محل سخنرانی نتانیاهو و فرار او به زیرزمین، جایگاه او را در اراضی اشغالی به شدت متزلزل کرد و به نظر می‌رسد او نخواهد توانست رای اکثریت را به دست بیاورد و بار دیگر برای تشکیل کابینه ائتلافی به مشکل خواهد خورد.
در حال حاضر یهودیان افراطی به دنبال فردی هستند که بتواند برای آنها امنیت پایدار ایجاد کند. بر همین اساس به نظر می‌رسد حزب سفید و آبی، شانس بیشتری نسبت به حزب لیکود در انتخابات رژیم صهیونیستی دارد و با توجه به این‌که احتمال سقوط نتانیاهو در روزهای آینده وجود دارد باید منتظر چالش‌های جدید در سرزمین‌های اشغالی باشیم.
حتی اگر حزب لیکود به ریاست نتانیاهو نیز پیروز شود قطعا مشکلات و چالش‌های زیادی ایجاد خواهد شد. زیرا نتانیاهو وعده داده که در صورت پیروزی، کرانه‌های غربی را به سرزمین‌های اشغالی ضمیمه خواهد کرد و این مساله‌ تنش‌ها و خشونت‌ها در اراضی اشغالی را افزایش خواهد داد و بحران جدیدی برای این رژیم به‌وجود خواهد آورد.
در مجموع می‌توان این‌گونه گفت که چه حزب لیکود در این انتخابات پیروز شود و چه حزب سفید و آبی، مشکلات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه خواهد داشت و رو به افزایش خواهد گذاشت و انتفاضه جدیدی پیش رو قرار دارد.

حسن هانی‌زاده

کارشناس مسائل منطقه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها