عصبانیت 3 مربی خارجی از عملکرد فدراسیون فوتبال

درست برنامه‌ریزی کنید، ملی‌پوشان ما خسته شدند

سه مربی خارجی شاغل در فوتبال کشورمان نسبت به عملکرد فدراسیون فوتبال در انتقال تیم ملی از تهران به هنگ‌کنگ برای دیدار نخست از مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر ابراز نارضایتی و شکایت کردند.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۴۶

گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که شش بازیکن در اردوی تیم ملی داشت به صورت شفاف در کنفرانس خبری قبل از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان این موضوع را بیان کرد و گفت: «بازیکنان ملی‌پوش من هنگامی که به تمرین برگشتند، خسته بودند. فکرش را نمی‌کردم آنها تا این حد
خسته باشند. وقتی از بازیکنان ملی‌پوش دلیل خستگی شان را پرسیدم، گفتند به خاطر اضافه بار مجبور شدند با دو پرواز از هنگ کنگ به تهران برگردند. ما متوجه نشدیم که چرا فدراسیون فوتبال چنین تصمیمی گرفته آن هم در شرایطی که باشگاه‌ها با فدراسیون به صورت کامل همکاری کردند، اما فدراسیون موظف بود ملی‌پوشان را با یک پرواز به تهران برگرداند تا در شرایط خوبی قرار داشته باشند.»
همچنین آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم فوتبال استقلال نیز به همین موضوع معترض بود و در تماس با جواد زرینچه سرپرست و مدیر تیم فوتبال استقلال نگرانی‌های خود را بابت خستگی یاران ملی‌پوش تیمش عنوان کرده بود. او نیز اعتقاد داشت که اگر بازیکنان ملی‌پوش در شرایط بهتری به تهران ترانسفر می‌شدند، وضعیت روحی و تمرکز بیشتری برای بازی با نفت مسجدسلیمان داشتند و سه امتیاز حساس این بازی، حراج نمی‌شد.
مصطفی دنیزلی که هدایت تیم فوتبال تراکتور را به‌عهده دارد، چهار مهره اصلی خود را به تیم ملی قرض داده بود. او وقتی این چهار بازیکن را در زمین بازی مقابل ذوب‌آهن خسته دید، سکوت نکرد. دنیزلی گفت: «مسعود شجاعی، احسان حاج صفی، اشکان دژاگه و محمدرشید مظاهری با خستگی زیادی به تبریز برگشتند و نمی‌توانستیم ریکاوری مناسبی برایشان داشته باشیم چون سفر خسته کننده‌ای پشت سر گذاشته بودند. به همین علت بود که کیفیت همیشگی بازی خود را مقابل ذوب‌آهن ارائه نکردند و از سه امتیاز موجود تنها یک امتیاز نصیب ما شد.» مربیان خارجی سه باشگاه پرطرفدار فوتبال کشورمان اعتقاد دارند باید وضعیت انتقال بازیکنان در سفرهای خارجی تیم ملی بهبود یابد، زیرا با این شرایط ادامه همکاری با تیم ملی برای باشگاه‌ها نیز سخت می‌شود. در سال‌های گذشته، تیم ملی فوتبال کشورمان با استفاده از یک قرارداد همکاری مشترک با یک شرکت هواپیمایی متمول، می‌توانست پروازهای چارتر در اختیار داشته باشد، ولی امسال خبری از چنین پروازهایی نیست و ملی‌پوشان باید با شرایط خاصی تردد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها