رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنایع غذایی ایران گفت: سود ناشی از اختلاط خاک و شن در گندم به جیب دلالان و واسطه‌گران می‌رود.
کد خبر: ۱۲۲۸۵۳۵

سیدمحمدرضا مرتضوی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان این‌که مشکل مخلوط‌سازی خاک در گندم مربوط به سال‌های گذشته هم است، افزود: بروز چنین مشکلاتی در خرید گندم مخلوط شده با خاک، شن و ماسه نشات گرفته از سیاستگذاری‌های اشتباه تصمیم‌گیران در خصوص افزایش قیمت گندم است که باعث می‌شود دلالان از این موضوع سود ببرند.
به گفته وی، با افزایش قیمت گندم توسط دولت، برخی سودجویان با نبستن دریچه‌های هوای کمباینها باعث می‌شوند خاک، خاشاک و شن با گندم مخلوط شود تا با قیمت‌های بالاتری آنها را به فروش برسانند، زیرا این حجم اختلاط خاک در گندم منطقی نیست.
وی اظهار کرد: آنچه مشخص است، یک ریال از این پول به جیب کشاورزان و گندم‌کاران نمی‌رود و آنها از این موضوع منتفع نمی‌شوند.
مرتضوی تصریح کرد: در حالی کارخانجات آردسازی حق افزایش قیمت محصول خود را ندارند که بررسی‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهددرصد قابل توجهی از گندم مخلوط شده با خاک است که جزو ضایعات در صنعت آرد و نان به‌شمار می‌رود که تمامی خسارت ناشی از این ضایعات توسط صنعت آرد پرداخت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها