زن جوان که با فریب بازرگان چینی 300 میلیون تومان از او کلاهبرداری کرده بود، در دام پلیس گرفتار شد.
کد خبر: ۱۲۲۸۴۴۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از 29 خرداد امسال و به دنبال شکایت بازرگان چینی در اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. زن جوان که همراه وکیلش در اداره آگاهی حاضر شده بود به ماموران گفت: من بازرگان اهل چین هستم و برای کارهایم زیاد به ایران سفر می‌کنم. اوایل امسال با زن جوانی به نام دنیا آشنا شدم. محل اقامت من در نیاوران است و دنیا هم مدعی بود در همین محله زندگی می‌کرد. بعد از مدتی صمیمی شد و اغلب همراه هم به گردش می‌رفتیم. یک روز به دنیا گفتم من علاوه بر کار بازرگانی در کار جواهرات نیز هستم و تعدادی سنگ قیمتی که همراه داشتم را به او نشان دادم. دنیا با دیدن سنگ‌ها که 300 میلیون تومان ارزش داشت، گفت؛ من هم در کار جواهرسازی هستم و می‌توانم برای سنگ‌ها رکاب و قاب درست کنم. به خاطر اعتمادی که به او داشتم، سنگ‌ها را به دنیا دادم و برای پیگیری کارهایم به چین بازگشتم. بعد از یک ماه به ایران بازگشتم و هرچه با تلفن دنیا تماس گرفتم خاموش بود. تصور می‌کنم او کلاهبرداری کرده است.
پس از این شکایت ماموران تحقیقات خود را آغاز کرده و موفق به شناسایی هویت واقعی متهم به نام سارا شدند. برخلاف ادعای متهم او ساکن شمال غرب تهران بود و با دروغ‌های خود توانسته بود، اعتماد شاکی را جلب کند. سرانجام 11 شهریور متهم در خانه‌اش دستگیر و سنگ‌های قیمتی هم از خانه‌اش پیدا شد. سارا بعد از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌ها گفت: چند سال است در حرفه جواهرسازی در محدوده نیاوران کار می‌کنم. وقتی که با شاکی دوست شدم و سنگ‌های قیمتی را به من نشان داد وسوسه شدم تا سنگ‌ها را به دست آورم. با نشان دادن صفحه اینستاگرام ساخت و فروش جواهر که مربوط به محل کارم بود، اعتماد او را جلب کردم و سنگ‌ها را گرفتم. وقتی به چین بازگشت، گوشی تلفنم را خاموش کردم.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با اشاره به این خبر گفت: با توجه به دستگیری متهم و اعتراف صریح به جرمش، با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها