فرمانده پلیس راه آهن کشور از کشف بیش از ۳۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در قالب محموله پستی از انبار توشه ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۲۲۷۳۶۷
کشف ۳۲میلیارد ریال کالای قاچاق توسط پلیس راه‌آهن

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، سرهنگ حشمت الله ملکی اظهارکرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران دایره آگاهی در انبار توشه راه آهن پس از تخلیه واگن باری قطار اهواز- تهران به ۶۰۴ کارتن و گونی حاوی انواع کالا در پوشش بسته پستی مشکوک شدند.

وی افزود: اغلب قاچاقچیان در قالب بسته پستی از طریق خطوط ریلی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند تا به‌سهولت بتوانند به مقاصد شوم خود دست پیدا کنند که همکاران ما با توجه به عدم ارائه مدارک گمرکی از سوی نمایندگان اداره پست، بار کشف شده را توقیف کردند.

فرمانده پلیس راه آهن کشور تصریح کرد: با کسب تکلیف و در اجرای دستورات مقام قضائی با حضور نمایندگان اداره پست بار توقیف شده به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت از ۶۰۴ کارتن و گونی ۳۱۱ کارتن آن تحت عنوان مرسوله پستی تحویل نماینده اداره پست داده شد و بقیه آن از جمله ۱۶ دستگاه «ماینر» استخراج ارز دیجیتال بیت کوین، پوشاک و لوازم آرایشی قاچاق برابر دستور مقام قضائی تحویل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شد.

وی در پایان ارزش ریالی کالای مکشوفه را بر اساس نظر کارشناسان ۳۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و کمک به رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، اقدامات فنی پلیسی اعم از پایش و بررسی کالاهای وارده و صادره در ایستگاه‌ها و انبار توشه، رصد مجرمان و قاچاقچیان که قصد قاچاق کالا از طریق خطوط ریلی را دارند به‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها