چند سالی است روی ورود سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری تبلیغات خوبی می‌شود والحق که این تبلیغات جواب هم داده و شاهد سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش هستیم.
کد خبر: ۱۲۲۶۷۱۳

اما علی اصغر مونسان، سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌گوید بخش‌های صنایع‌دستی و میراث فرهنگی هم به همان اندازه مهم ‌است و تقاضا می‌شود ورود بخش خصوصی به این حوزه‌ها هم تقویت شود. وی این سخنان را در نشست با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی ایران مطرح و عنوان کرده در حوزه گردشگری شاهد ورود سرمایه‌های خرد و کلان هستیم که در کنار هم در این حوزه حضور دارند و این یکی از ویژگی‌های گردشگری است. در کنار آن نیز ارزش افزوده‌ای که گردشگری ایجاد می‌کند در کنار صنایع‌دستی که به گردشگری متصل است، بسیار بالاست.
مونسان با اشاره به این‌که در حوزه میراث‌فرهنگی شاهد حجم بالایی از آثار فرهنگی- تاریخی و میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس هستیم، افزود: در حوزه صنایع‌دستی نیز در کنار اشتغال و کارآفرینی که ابعاد اجتماعی نیز دارد، شاهد حضور جوانان نیز در این حوزه هستیم و به اعتقاد من میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی دو بال پرواز گردشگری است.
رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی با اشاره به آمار گفت: هم اینک 200هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و بخشی از سرمایه‌گذاران افرادی هستند که سرمایه‌گذاری مجدد انجام می‌دهند و پروژه‌های جدید را آغاز کرده‌اند، در دو سال گذشته 4500 موافقت اصولی صادر شده و با این روند اعتقاد دارم گردشگری اولویت اول و دوم اقتصادی در کشور شناخته خواهد شد.
مونسان گفت: دولت بر حمایت از سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه گردشگری تأکید دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها