سرانجام پس از حدود دو سال سردرگمی درباره عوامل پشت پرده ترور رفیق حریری نخستوزیر سابق لبنان و نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی این و آن، یک مقام بلندپایه امنیتی ایالات متحده
کد خبر: ۱۲۲۶۴۸
دست به افشاگری زده و براساس یک سری مدارک و اسناد معتبر ، سازمان مخوف موساد اسراییل را عامل این جنایت معرفی کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی شامپرس، وایان مادسون افسر سابق سازمان امنیت ملی امریکا در پایگاه اینترنتی خود فاش کرد که یکی از مسوولان سازمان اطلاعات فرانسه به وی گفته است ، رفیق حریری بر اثر انفجار اتومبیل که توسط موساد اسراییل از پیش برنامهریزی شده بود به قتل رسید.
مادسون که در حال حاضر به عنوان روزنامهنگار در زمینه مسایل امنیت ملی و اطلاعاتی مشغول فعالیت است ، همچنین به نقل از همان منبع اطلاعاتی فرانسوی اظهار داشت ، اسراییل و هم پیمانش امریکا سعی کردهاند براساس یک نقشه از پیش طراحی شده، انگشت اتهام درباره ترور حریری را متوجه کشور سوریه سازند.

شایان ذکر است، مادسون نخستین شخصی بود که از طریق پایگاه اینترنتی خود اسراییل و امریکا را به عنوان عاملان اصلی ترور رفیق حریری و همچنین ایلی حبیقه و جورج حاوی و دیگر سیاست مردان لبنان معرفی کرد.

یادآوری میشود، وایان مادسون کسی است که کتاب کشتار دسته جمعی و عملیات پنهان در آفریقا 1993-1999 را به رشته تحریر درآورد.
وی مدتی را به عنوان افسر نیروی دریایی مشغول خدمت بود و پس از آن در زمان ریاست رونالد ریگان، وارد سازمان امنیت ملی امریکا شد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها