نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد نوزادانی که به روش سزارین متولد می‌شوند ۳۳ درصد بیشتر در معرض ابتلا به اختلال اوتیسم هستند. محققان با مطالعه روی اطلاعات مربوط به ۲۰ میلیون تولد دریافتند که زایمان به روش سزارین می‌تواند خطر ابتلا به اختلال اوتیسم را در نوزاد حدود ۳۳ درصد افزایش دهد.
کد خبر: ۱۲۲۶۴۰۹

همچنین یافته‌های به‌دست آمده که بر اساس بررسی ۶۱ مطالعه از ۱۹ کشور جهان بوده حاکی از آن است که کودکان متولد شده به روش سزارین ۱۷ درصد بیشتر احتمال دارد به اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی مبتلا شوند.
محققان این مطالعه از موسسه کارولینسکا در سوئد و استرالیا اظهار داشتند: تولد به روش سزارین به طور چشمگیری با ابتلا به اختلال‌های اوتیسم و کم‌توجهی-بیش‌فعالی مرتبط است. هرچند در این مطالعه این موضوع تایید نشد که وضع حمل به روش سزارین چه به صورت برنامه‌ریزی‌شده و چه به شکل اضطراری به طور مستقیم بر خطر ابتلا به این دو نوع اختلال تاثیر دارد.
محققان می‌گویند عواملی همچون بالا بودن سن مادر یا خطر زایمان زودهنگام که به این نوع جراحی منجر می‌شود می‌تواند توضیح‌دهنده این ارتباط باشد.
سازمان بهداشت جهانی قبلاً درخواست کرده بود که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد تولد کودکان باید از طریق سزارین انجام شود اما در سال ۲۰۱۰ این توصیه را پس گرفت و اعلام کرد هیچ دلیل تجربی برای تعیین درصد مطلوب برای انجام سزارین وجود ندارد. سال گذشته، در یک تحقیق که در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شد آمده بود که تعداد موارد شناسایی شده جدید ابتلا به اوتیسم پس از تغییراتی در دهه‌۱۹۹۰، ثابت مانده است.
اوتیسم نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود.‌/‌ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها