کارمند جوان و چهار دوستش که برای اخاذی میلیاردی از رئیس شرکت، خودشان را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده و وی را از فرودگاه امام ربوده بودند دیروز پای میز محاکمه ایستادند. تیزهوشی رئیس شرکت باعث شد تا متهمان قبل از اخاذی دستگیر شوند.
کد خبر: ۱۲۲۶۲۵۹

به گزارش جام‌جم، اوایل مهر ۹۶ کارمند یک شرکت خصوصی با پلیس تماس گرفت و گفت، احتمالا رئیس شرکت در دام چندگروگانگیر گرفتار شده است. ماموران بلافاصله به شرکت مورد نظر در شمال شهر رفتند و چهار مرد جوان - که خود را مامور پلیس آگاهی معرفی کرده بودند - دستگیر کردند.
رئیس شرکت در تشریح شکایتش به ماموران گفت: من صاحب یک شرکت خصوصی هستم و وضع مالی خوبی دارم. به سفر خارج از کشور رفته بودم.دیروز وقتی از سفر بازگشتم در فرودگاه امام چند مرد ناشناس راهم را بستند و خود را مامور پلیس آگاهی معرفی کردند. آنها گفتند به خاطر فرار مالیاتی و پولشویی متهم هستم و دستور جلب مرا دارند. آنها به زور مرا سوار یک ماشین کردند و در ازای آزادی من ۵۰۰ هزار دلار پول خواستند. با این پیشنهاد فهمیدم در دام ماموران قلابی گرفتار شده‌ام. من به آنها گفتم ۵۰۰ هزار دلار ندارم .به همین خاطرآنها حدود چهار ساعت مرا در خیابان‌های تهران گرداندند.
وی ادامه داد: من با آنها صحبت کردم و گفتم چنین پولی را ندارم تا این‌که موافقت کردند در ازای پرداخت ۵۰ هزار دلار مرا آزاد کنند .من به آنها گفتم این مبلغ را همراه ندارم .این پول در گاوصندوق شرکت است که برای برداشت آن باید با هم به شرکت برویم تا آن را از حسابداری تحویل بگیرم.وقتی به شرکت رفتیم به حسابداری دستور دادم مبلغ ۵۰‌هزار دلار را بپردازد.من در فرصتی مناسب با اشاره به کارمندانم فهماندم که در دام ‌آنها گرفتار شده‌ام. همان موقع آنها پلیس را خبر کردند و چهار مأمور قلابی بازداشت شدند.
با این شکایت پلیس به بازجویی از متهمان پرداخت و روشن شد نقشه اخاذی را یکی از کارمندان شرکت به نام فرهاد کشیده بود.
به این ترتیب فرهاد نیز ردیابی و بازداشت شد و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. آنها دیروز در حالی از خود دفاع کردند که پیشتر رضایت شاکی را گرفته و همگی با قرار وثیقه آزاد بودند.
فرهاد وقتی در جایگاه متهم ایستاد، گفت:من سال‌ها در شرکت خصوصی کار می‌کردم و می‌دانستم رئیس شرکت روزانه گردش حساب چند میلیاردی دارد. به‌همین‌خاطر با همدستی چهار نفر از دوستانم تصمیم گرفتیم از او اخاذی کنیم. اما قبل از این‌که پولی به دست ما برسد دستگیر شدیم.
وی ادامه داد: من اتهام آدم‌ربایی را هم قبول ندارم. فقط نقشه را کشیده و برای اجرای آن از دوستانم کمک گرفته بودم.
سپس چهار متهم دیگر یک به یک به دفاع پرداختند. آنها نیز جرم آدم‌ربایی را انکار کردند و گفتند، برای مذاکره با رئیس شرکت چند ساعت با او در ماشین صحبت کردند و در این مدت هیچ آسیبی به او نرساندند. آنها همگی گفتند از این اخاذی چیزی نصیبشان نشده و حالا پشیمان هستند.
در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها