مروری بر حضور ناصر احمدی در آثار شاخص ایران و جهان

از مدار صفر درجه تا بربادرفته

ناصر احمدی از جمله گویندگان پرکار و خوش صدای نسل طلایی است که در آثار شاخص زیادی حضور داشته اما بر خلاف بعضی از اساتید این حوزه، تخصص او در نقش‌گویی‌های شخصیت‌های فرعی بوده است .
کد خبر: ۱۲۲۶۱۲۶

در مجموعه تلویزیونی «مدار صفردرجه» ساخته درخشان حسن فتحی که دوبله آن به سرپرستی زنده‌یاد بهرام زند به انجام رسید، مطابق انتظار گویندگی بخش‌های خبری رادیو که رویدادهای سیاسی مهم در برهه حساس اشغال کشور به دست نیروهای متفقین را روایت می‌کرد به ناصر احمدی سپرده شده بود و او با قرائت اخبار مهم کشوری که بر سرنوشت قهرمانان دوست‌داشتنی آن سریال خاطره‌انگیز هم اثر‌گذار بودند بار دیگر در خاطرات تلویزیونی - تاریخی مخاطبان سیما ثبت شد.

در سریال تلویزیونی ژاپنی خاطره‌انگیز «جنگجویان کوهستان» که پیش از مدار صفر درجه یعنی در زمستان 70 پخش می‌شد صدای مسلط و محکم‌ ناصر احمدی شنیده می‌شد که در نقش گوینده یکی از مشاوران قهرمان منفی سریال یعنی کائوچیو هنرنمایی می‌کرد.

در مجموعه کارتونی «دختری به نام نل» که در نیمه دهه 60 از شبکه دو سیما پخش می‌شد زنده‌یاد امیرهوشنگ قطعه‌ای در مقام مدیر دوبلاژ مجموعه، گویندگی مهم‌ترین نقش منفی داستان یعنی آقای کیل (سردسته تعقیب‌کنندگان نل و پدربزرگش) را به ناصر احمدی سپرد تا این هنرمند از دست رفته با نمایش مهارتش در تیپ‌سازی کارتونی، گوشه دیگری از توانایی‌هایش را به منصه ظهور رسانده باشد.

اما در عرصه دوبله فیلم‌های سینمایی هم زنده‌یاد احمدی در دوبله آثار درخشانی حضور داشته است از جمله نقش‌گویی‌اش به جای پرسوناژ فرانک کندی با بازی کارول نای در دوبله دوم فیلم تکرار نشدنی «بر باد رفته» به مدیریت خسروخسروشاهی. گویندگی نقش دکتر شِن با بازی رابرت بروبیکر در فیلم خاطره‌انگیز فرودگاه (محصول 1970) به کارگردانی جورج سیتون و با مدیریت زنده‌یاد ایرج ناظریان، نقش کوپر با بازی جک‌گارسون در فیلم گربه روی شیروانی داغ، ساخته ریچارد بروکس و به سرپرستی خسروخسروشاهی، نقش کوبایاشی با نقش‌آفرینی پیتر پاستویت در فیلم شاخص مظنونین همیشگی ساخته برایان سینگر و با مدیریت ناصر طهماسب، نقش گیملی در فیلم ارباب حلقه‌ها ساخته پیتر جکسون به مدیریت دوبلاژ امیر‌هوشنگ زند و صدها نقش دیگر که برشمردن همه آنها در این مقال نمی‌گنجد. روحش شاد و صدای رسایش تا ابد در حافظه نمایشی‌مان مانا باد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها