سومین قسمت از سری سقوط ژرار باتلر بالاخره اکران شد

حالا نوبت فرشته‌ها است

«فرشته سقوط کرده است» با افتتاحیه‌ای 21 میلیون دلاری نمایش عمومی خود در آمریکای شمالی را آغاز کرد. این رقم افتتاحیه همان چیزی بود که تهیه‌کنندگان فیلم در شرکت فیلمسازی لاینزگیت انتظارش را داشتند. با اکران عمومی این اکشن دلهره‌آور، فصل تابستان سینما در غرب به پایان رسید. اهل فن و تحلیلگران اقتصادی سینما از یک پایان خوش برای جدول گیشه نمایش سینماها در فصل داغ تابستان اسم می‌برند. تحلیلگران سینمایی پیش‌بینی افتتاحیه‌ای 15 میلیون دلاری برای فرشته سقوط کرده است، می‌کردند. به این ترتیب، می‌توان گفت این فیلم و سازندگانش خوش شانس بوده‌اند که تماشاگران سینما مبلغ بیشتر و بالاتری برای دیدنش پرداخت کرده‌اند. هزینه تولید فیلم 40 میلیون دلار و کمتر از رقم هزینه‌های تولید دو قسمت قبلی بوده است. با اکران عمومی فیلم جدید ژرار باتلر، سه گانه سیاسی و دلهره‌آور او هم به پایان می‌رسد. اما آیا تهیه‌کنندگان فیلم باز هم باتلر را راهی ماجراجویی‌های تازه‌تری خواهند کرد؟
کد خبر: ۱۲۲۵۹۲۶

به نوشته نشریه هالیوود ریپورتر، مجموعه فیلم باتلر موفقیت خوبی برای او و سازندگان این سه گانه به همراه آورده است. باتلر با این سه‌گانه بود که به عنوان یک قهرمان اکشن جدید مطرح شد و شرکت لاینزگیت سود خوبی از بابت فروش سه فیلم خود کرد. از شش سال قبل و سال 2013 که اولین قسمت فیلم با عنوان «اولمپیوس سقوط کرده است» روی پرده سینماها رفت، تهیه‌کنندگانش در پی خلق ماجراهای هیجان‌انگیز تازه بوده‌اند. سه‌گانه با نام مختصر و مستعار «سقوط کرده» معروف شده است. دلیلش هم این است که در هر قسمت فیلم و در نام آن، چیزی سقوط می‌کند! قسمت دوم در سال 2016 با نام «لندن سقوط کرده است» اکران عمومی شد.
مسابقه هیجان انگیز با زمان
باتلر در داستان این سه گانه در نقش مایک بنینگ یک مامور ضدجاسوسی ظاهر شده است. او در هر قسمت فیلم مسابقه‌ای هیجان‌انگیز با زمان به راه می‌اندازد، تا با مبارزه با شخصیت‌های شرور داستان مانع از نابودی جهان شود. در کنار مبارزه با شخصیت‌های خبیث ماجرا، بنینگ باید به تصفیه روحی و روانی خودش هم بپردازد. در اولین قسمت فیلم، شخصیت‌های شرور گروهی از تروریست‌های کره شمالی هستند. بنینگ باید مانع نابودی کاخ سفید شود و جان رئیس‌جمهور را نجات دهد! فروش فیلم در سطح جهانی (آمریکا و دیگر کشورهای دنیا) 170 میلیون دلار بود.
قرار نبود!
ابتدا قرار نبود داستان فیلم دنباله‌دار شده و ماجراجویی‌های مایک بنینگ ادامه پیدا کند، اما سودی که لاینزگیت از نمایش عمومی فیلم کرد، مدیرانش را به صرافت تولید قسمت بعدی آن انداخت. این شرکت فیلمسازی برای تولید فیلم فقط 70 میلیون دلار هزینه کرده و سود خوبی برده بود. به باور لاینزگیت، مایک بنینگ می‌توانست تبدیل به یک ماشین پولساز شود. دومین قسمت فیلم با عنوان لندن سقوط کرده است موفق‌تر از قسمت اول عمل و در سطح جهانی 205 میلیون دلار فروش کرد. هزینه تولید فیلم، حدود 60 میلیون دلار شد. این بار بنینگ حوزه عملیات خود را گسترش داده و راهی شهر لندن می‌شود. او باید با تروریست‌هایی که به دنبال نابودی شهر لندن هستند، مقابله کند.

وارونگی ماجرا
سازندگان فیلم در سومین قسمت آن برای جذاب‌تر کردن داستان، ماجراها را وارونه کردند تا تماشاچی بیشتری را جذب کارها و اقدامات بنینگ کنند. این دفعه، او در مظان اتهام قرار می‌گیرد. مورد اتهامی ترور رئیس‌جمهور آمریکا (با بازی مورگان فریمن) است. بنینگ حین فرار از دست همکاران سابق خود، باید بتواند بی‌گناهی‌اش را ثابت و عوامل پشت پرده این توطئه را شناسایی و معرفی کند. این در حالی است که شخصیت‌های منفی داستان قصد ربودن هواپیمای حامل رئیس‌جمهور را هم دارند. فیلم با شعار تبلیغاتی «صداقت زیر علامت سؤال است» به روی پرده سینماها رفت. اکشن کاری فیلم بسیار بیشتر از دو قسمت قبلی آن بود و تلاش داشت شمار بیشتری از تماشاگران را به سمت خود بکشاند.
ریک رومن ون کارگردان فیلم چنین می‌گوید: «هدف ما ساختن فیلمی با کیفیت بالای اکشن بود، اما می‌خواستیم به همان اندازه احساس و عواطف را هم در این داستان اکشن بگنجانیم. می‌خواستیم فیلمی تولید کنیم که تماشاگران در روزهای گرم تابستان از دیدنش لذت ببرند.»
ارتقای مقام
نکته جالب در داستان این سه‌گانه، شخصیت مورگان فریمن است. او در قسمت اول سخنگوی کاخ سفید بود و در دومین قسمت، تا معاون رئیس‌جمهوری ارتقا پیدا کرد. معلوم نیست اگر قسمت چهارمی برای فیلم باشد، فریمن چه جایگاه بالاتری پیدا خواهد کرد! سازندگان فیلم که در قسمت اول با صحنه‌های خشونت‌آمیز خود صدای منتقدان را درآورده بودند، در دو قسمت بعدی به‌شدت آن را کاهش داده و تلاش کردند داستان را عاطفی‌تر کنند.

کیکاووس زیاری

سینمای جهان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها