بیستمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان، بیستمین کنگره پزشکی باروری و تولیدمثل، چهاردهمین سمپوزیوم و سمینار پرستاری و مامایی و پانزدهمین کنگره سلول‌های بنیادی، از دیروز چهارشنبه با حضور محققان داخلی و خارجی در حوزه ژنتیک و زیست‌فناوری آغاز شد و تا جمعه 8 شهریور در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۵۸۸۳

دکتر عبدالحسین شاهوردی، رئیس بیستمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان در نشست خبری که روز گذشته در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: امسال ۵۰۳ طرح و مقاله به دبیرخانه ارسال شد، ۶۸ طرح به مرحله دوم داوری رسید و از این تعداد، سه طرح در سطح بین‌المللی و یک طرح در سطح ملی برای جایزه انتخاب شد.
جما ایوانس از استرالیا برای مطالعه اثرات منفی چاقی بر باروری زنان، برایان هرمان از آمریکا برای مطالعه ترنسکریپتوم تک‌سلول در سلول‌های اسپرم‌ساز موش و انسان، پتیت هروه از فرانسه برای بررسی رابطه کمبود گلوکز و زنده‌مانی اندک سلول‌های بنیادی مزانشیمی پس از پیوند و مهدی توتونچی از ایران برای مطالعات ژنومیک برای درک سازوکارهای مؤثر در نقایص اسپرم، برگزیدگان بیستمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان معرفی شدند.
رئیس پژوهشگاه رویان افزود: امسال برندگان بیستمین کنگره و جشنواره بین‌المللی رویان از کشورهای استرالیا، فرانسه، آمریکا و ایران انتخاب شده‌اند. به گفته دکتر شاهوردی، امسال نسبت به سال‌های گذشته ۲۰ درصد طرح و مقاله‌های ارسالی از کشورها، افزایش داشته و کیفیت این طرح‌ها نیز ارتقا یافته‌اند.
وی با اشاره به این‌که برگزاری این نشست‌ها و برنامه‌های جشنواره رویان، به محققان داخلی اعتماد به نفس می‌دهد، گفت: این محققان همواره در صددند گوشه‌ای از مشکلات حوزه پزشکی تولیدمثل و سلول‌های بنیادی را برطرف کنند و به سؤالات پاسخ دهند. در این راستا شبکه علمی را تشکیل دادیم تا بتوانیم در قالب این شبکه، موضوعات روز و تحقیقات مشترکی را مورد بررسی قرار دهیم؛ این شبکه علمی سال‌هاست در مجموعه راه‌اندازی شده، در زمینه سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کند و به عنوان حلقه ارتباطی بین محققان، ادامه فعالیت می‌دهد.
رئیس پژوهشگاه رویان درباره علت اعلام نکردن برنده امسال جایزه دکتر کاظمی تصریح کرد: تصمیم گرفته‌ایم جایزه دکتر کاظمی به صورت دوسالانه اعطا شود، زیرا به این ترتیب می‌توانیم برگزیدگان را با دقت بیشتری انتخاب کنیم.
مشروح این گزارش و گفت‌وگو با برگزیدگان بیستمین جشنواره رویان را دوشنبه 11 شهریور در صفحه 15 روزنامه‌جام‌جم بخوانید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها