باتوجه به وارد شدن به ماه شهریور و روزهای پایانی تابستان، دغدغه هموطنان گرامی برای تهیه بلیت واستفاده از تورهای مسافرتی در حال افزایش است.
کد خبر: ۱۲۲۵۳۷۹

بر همین اساس شرکت‌های مختلف گردشگری در حال تبلیغات وسیع و گسترده برای تورهای مسافرتی هستند و متأسفانه افراد سودجو نیز از این موقعیت استفاده کرده و به روش های مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.
یکی از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه هدایت هموطنان به سایت‌های جعلی برای خرید بلیت هواپیما، اتوبوس، قطار و ... است. برای خرید بلیت، به صورت اینترنتی نیاز است کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را وارد سیستم نمایند و کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده کرده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی ولی شبیه سایت‌های اصلی (فیشینگ (phishing)) اقدام به سرقت اطلاعات افراد، برای سوء‌استفاده‌های مالی و برداشت از حساب هموطنان می کنند.
یکی دیگر از ترفندهای کلاهبرداران در این زمینه، فروش بسته‌ها و تور‌های مسافرتی با قیمتی بسیار پایین از طریق تبلیغات اینترنتی است. در این گونه از تبلیغات کلاهبرداران با تبلیغات وسوسه انگیز افراد را ترغیب به خرید تورهای مسافرتی از آن طریق می‌نمایند. متأسفانه شاهد این موضوع هستیم که پس از واریز وجه به حساب فرد کلاهبردار، دیگر پاسخگوی تماس‌ها‌ی تلفنی هموطنان نیست.
از همین رو به هموطنانی که قصد مسافرت در روزهای پیش رو را دارند توصیه می‌کنیم برای خرید بلیت سفر، ثبت نام تورهای مسافرتی و ... حتماً از طریق سایت‌های معتبر اقدام کنند.

سرهنگ حبیب ا... رجبلی رییس پلیس فتای فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها