قالیباف: امسال لجام گسیختگی نرخ های کرایه تاکسی را نداریم

فارس: شهردار تهران از ارسال نرخهای کرایه تاکسی سال 86 به شورای شهر تهران خبر داد و گفت: مطمئنم که امسال لجام گسیختگی نرخهای کرایه تاکسی را نداریم.
کد خبر: ۱۲۲۵۲۲

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح مرکز فراآموز بعثت به عنوان اولین مرکز آموزش مهارتهای رفتاری کودکان در پاسخ به سوال فارس مبنی بر نحوه کنترل کرایه تاکسیها در آستانه سال جدید، گفت:روز پنجشنبه لایحه مربوط به نرخهای کرایه تاکسی سال 86 به شورای شهر تهران ارسال شد و بعد از بررسی تا قبل از پایان ماه، در لایحه بودجه نیز به طور کامل دیده میشود.
وی افزود:درصدد هستیم تا قبل از پایان سال همه تاکسیها ساماندهی شوند تا دیگر لجام گسیختگی سالهای قبل نباشد. مطمئنم که امسال چنین اتفاقاتی را در تاکسیرانی نداریم.هر چند بحث سهمیهبندی بنزین ممکن است در حمل ونقل عمومی اثراتی داشته باشد که شهرداری و دولت باید با دقت به این مساله توجه داشته باشند.
به اعتقاد شهردار تهران با توجه به نصب تاکسیمتر بر روی تاکسیهای آزاد سطح شهر، مشخص بودن نرخ تاکسیهای خطی و فعالیت بازرسان سازمان تاکسیرانی مشکل جدی در خصوص نرخها وجود نخواهد داشت.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که تا چه اندازه با قیمت کف خیابان آشنا هستید و آیا تاکنون سوار تاکسی شدهاید، گفت:من تاکسی سوار نمی شوم.چون فرصت نمی کنم.شما فکر کردید من به عنوان قالیباف اگر سوار تاکسی شوم از من کرایه بیشتر میگیرند؛ حتما من را مجانی سوار می کنند.با این وجود با مشکلات تاکسیرانی کاملا آشنا هستم.
قالیباف در پاسخ به سوالی در خصوص تردد تاکسیهای خالی در ساعات صبح امروز گفت:اگر گزارشی در خصوص تخلف تاکسیرانان دریافت شود سازمان تاکسیرانی به آن رسیدگی میکند.البته این مشکل در تاکسیهای خطی کمتر دیده میشود و بیشتر مسئله مربوط به تاکسیهای نارنجی سطح شهر است.البته این مسئله بیشتر به خاطر نوع سازمانی فعالیت این تاکسیها است به همین دلیل ساختار فعالیت آنها باید اصلاح شود.
به اعتقاد وی سیستم حمل ونقل عمومی در روزهای برفی نسبت به گذشته ساماندهی شدهتر فعالیت می کند. شهردار تهران تاکید کرد:امیدواریم این مقدار نقصی که در این بخش وجود دارد با مشارکت بیشتر بخش خصوصی و توسعه مترو، اتوبوس، ون و مینیبوسرانی حل شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص ریالی شدن کلیه خطوط اتوبوسرانی گفت:وقتی میگویم عزیزان خبر را به طور کامل پخش نمیکنند، به همین دلیل است.بدون شک باید به سمت خصوصیسازی برویم اما خصوصی سازی دو مقدمه دارد که باید انجام شود.اول باید مدیریت سپس مالکیت وسایل نقلیه خصوصی شود.
قالیباف افزود:در بخش دوم باید سیاستهای جبرانی اتخاذ شود تا افرادی که ذیحق هستند بطور کامل از یارانه شهرداری در بخش اتوبوسرانی همچون گذشته برخوردار باشند تا به مردم فشار نیاید.
وی تاکید کرد:اما این که صددرصد اتوبوسرانی را خصوصیسازی کنیم و هیچ اتوبوسی در حوزه اختیار شهرداری نباشد به مصلحت شهرداری و مردم نیست.همانگونه که به مصلحت مانیست که همه اتوبوسها الزاما گازسوز باشند، حتما بخشی از اتوبوسها باید ضمن رعایت استانداردهای سوخت گازوئیل سوز باشند.اما بار اصلی حمل و نقل عمومی را باید بخش خصوصی به دوش بکشد.
شهردار تهران در خصوص سهمیه بندی شدن سوخت از نیمه اول سال 86 بر اساس مصوبه هیئت دولت گفت:در تبصره 13 دولت برای سوخت حمل و نقل عمومی توجه ویژهای داشته است.ضمن آن که طی هفته گذشته توافقاتی بین شهرداری و وزارت کشور در بخش اتوبوسرانی و مینیبوسرانی انجام گرفت که امیدورایم هر چه سریعتر اجرا شد.در آینده نزدیک در خصوص مترو نیز توافقاتی انجام خواهد گرفت.امیدوارم با توجه به نشستها و جلساتی که برگزار میشود سرعت بیشتری به توسعه حمل و نقل عمومی بدهیم. در این رابطه خوش بین هستم.
وی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص فعالیت شهرداران بافتهای تاریخی بر اساس برنامه سوم و چهارم توسعه گفت:هنوز به صورت دقیق وارد این بحث نشدهام به همین دلیل تعیین وظایف شهرداران بافتهای تاریخی نیاز به بررسی و کار کارشناسی بیشتری دارد. مهمترین دغدعه ما خود بافتهای فرسوده است. بعد از انجام برخی طرحهای جامع و تفصیلی مربوط به بافتهای فرسوده، بافتهای تاریخی نیز در اولویت قرار می گیرند اما به نظر من مشکل شهر ما مشکل شهردار بافتهای تاریخی نیست.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها