انهدام شبکه سازمان‌یافته فروش نوزاد درپایتخت

نوزاد با شناسنامه فقط 100 میلیون تومان !

زن آرایشگر که با همدستی 3 زن و 2 مرد دیگر، باند خرید و فروش نوزاد را در پایتخت هدایت می‌کرد، همراه همدستانش بازداشت شد. متهمان تاکنون به خرید و فروش دو پسر و یک دختر نوزاد در حالی اعتراف کرده‌اند که پلیس احتمال می‌دهد فعالیت آنها گسترده باشد که تحقیقات ویژه‌ای برای رازگشایی از دیگر ابعاد این پرونده ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۲۴۸۶۱

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل مرداد امسال ماموران انتظامی پایتخت هنگام رصد اینستاگرام و کانال‌های تلگرامی متوجه فعالیت مشکوک افرادی در این دو فضای مجازی شدند که آگهی خرید و فروش نوزاد مبنی بر این‌که «اگر قصد خرید نوزاد را دارید در کمترین زمان نوزادی همراه با شناسنامه در قبال پرداخت صد میلیون تومان به شما تحویل داده می‌شود» را منتشر کرده بودند. بنابراین پرونده‌ای در دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات پلیس برای رازگشایی از این ماجرا آغاز شد. سرانجام روزهای پایانی هفته گذشته ماموران مطلع شدند مرتبطین این باند درصدد هستند نوزاد چندماهه دختری را به مبلغ صد میلیون تومان بفروشند. آنها به محل قرار فروشنده در اطراف تهران رفتند و با دستگیری دو زن و یک مرد مانع از فروش نوزاد شدند. در جریان تحقیقات معلوم شد یکی از زنان بازداشت‌شده با مرد جوان بازداشتی زن و شوهر هستند. دختر نوزاد آنها نیز تحویل شیرخوارگاه آمنه شد.
متهم ـ سهیل ـ به افسر تحقیق گفت: من و همسرم ازدواج موقت کردیم و ساکن جنوب پایتخت هستیم. بعد از بارداری زنم، به‌خاطر مشکلات مالی نمی‌توانستیم از فرزندمان نگهداری کنیم. زمانی که همسرم برای سقط جنین رفته بود با آرایشگر جوانی به نام شهرزاد آشنا شد. او گفت خانواده‌ای ده سال است بچه‌دار نمی‌شوند و بهتر است بچه‌ام را به آنها بفروشم و 30 میلیون تومان به ما می‌دهد. بعد از چند ماه که فرزندمان به دنیا آمد به همراه شهرزاد برای تحویل نوزاد رفتیم که پلیس سررسید و ما سه نفربازداشت شدیم. همچنین همسرش نیز گفته‌های مرد جوان را تایید کرد و مدعی بود که فقط به خاطر مشکلات مالی درصدد فروش نوزادشان بودند.
این در حالی بود که شهرزاد اظهارات ضد و نقیضی را مطرح اما در ادامه تحقیقات راز فروش سه نوزاد را فاش کرد . شهرزاد ـ سرکرده باند ـ در بازجویی‌ها گفت: دوستی در یکی از مراکز درمان ناباروری داشتم و آنجا با زنان و مردانی آشنا شدم که صاحب فرزند نمی‌شدند و سال‌ها در حسرت فرزند بودند. تصمیم گرفتم با آگهی در اینستاگرام و کانال تلگرامی متقاضیان را پیدا کنم و بعداز خرید نوزاد از خانواده‌هایی که به خاطر مشکلات مالی قادر به نگهداری از نوزادهایشان نبودند، آنها را به زوج‌های نابارور بفروشم.
وی افزود: در آگهی‌هایی که در فضای مجازی منتشر کردم هر پسر یا دختر نوزاد را همراه با شناسنامه صد میلیون تومان می‌فروختیم. بابت هر معامله به پدر و مادر نوزاد 30 میلیون تومان می‌پرداختیم. یکی از پسران تازه متولد شده را 12 ماه پیش به خانواده متقاضی خرید نوزاد صد میلیون تومان فروختیم. البته در این کار نامزدم و دو خانم که از دوستانم بودند با من همراهی داشتند و مبلغی هم از این در آمدها نصیب این افراد می‌شد. روز دستگیری‌مان قصد فروش نوزاد دختری را داشتیم که لو رفتیم. علاوه بر آن چندی پیش هم پسر نوزادی را به یک زوج نابارور فروختیم .
با توجه به اعتراف سرکرده باند، نامزد متهم و دو زن دیگر که عضو این باند بودند بازداشت شدند و به همدستی با سرکرده باند خرید و فروش نوزاد اعتراف کردند. در تحقیقات بعدی پلیسی یکی از دو پسر نوزاد فروخته شده و خانواده‌ای که از او نگهداری می‌کردند،چند روز پیش شناسایی و این زوج مورد تحقیقات پلیسی قرار گرفتند.
زن جوان گفت: پنج سال بود که ازدواج کرده اما درمان پزشکی موفق نبود و نتوانستم مادر شوم. یک روز به‌طور اتفاقی در اینستاگرام با خانمی آشنا شدم که فهمیدم می‌تواند نوزادی با شناسنامه به ما بفروشد. با شوهرم حرف زدم او قبول کرد. فروشنده می‌گفت والدین نوزاد پسر به خاطر مشکلات مالی قادر به نگهداری از او نیستند. حتی عکس‌های نوزاد را برایمان فرستاد. مهر نوزاد بردلمان افتاده بود. پول توافق شده را پرداختیم و یک روزنوزاد را از طریق فروشنده مقابل در خانه‌مان گذاشتند و رفتند. از آن موقع نوزاد پسر را مثل بچه خودمان بزرگ کردیم. تحقیقات پلیسی از شش متهم پرونده برای رازگشایی از دیگر ابعاد این پرونده و یافتن ردی از پسر دیگری که اعضای این باند 12 ماه پیش فروخته بودند و نیز دیگر نوزادان احتمالی که از سوی آنها خرید و فروش شده باشد، ادامه دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها