مرگ خلبان و دانشجوی دختر در تمرین هوایی

سقوط یک فروند هواپیمای فوق‌سبک آموزشی در نزدیکی فرودگاه هواپیماهای سبک ایوانکی به مرگ خلبان و همراه او منجر شد.
کد خبر: ۱۲۲۳۶۵۳

به گزارش خبرنگار جام‌جم، یک فروند هواپیمای فوق‌سبک آموزشی حدود ساعت ۹ صبح پنجشنبه، ۲۴ مرداد امسال در منطقه ایوانکی سمنان دچار سانحه شد‌. همزمان با وقوع این حادثه، تیمی از امدادگران اورژانس و جمعیت هلال‌احمر استان سمنان برای امدادرسانی در محل فوق که 200 متر قبل از فرودگاه افلاک آسیای ایوانکی در شهرستان گرمسار بود، حاضر شدند.
رضا عامری، معاون امداد و نجات هلال‌احمر شهرستان گرمسار در این باره گفت: هواپیمای آموزشی در ارتفاع 150 متری از سطح زمین دچار حادثه شده و سقوط کرده بود.
وی افزود: همزمان با این حادثه کاپیتان خلبان بسیجی، مجید فتحی‌نژاد 51 ساله که معلم خلبان ‌بود همراه یک دانشجوی خلبانی به نام خانم حسینی‌نژاد 18 ساله که از نیروهای آموزشی بوده جان خود را از دست دادند.
بررسی‌های اولیه نشان می‌داد نقص‌فنی هواپیما در فاصله 150 متری زمین رخ داد و به دلیل ارتفاع کم، دو‌سرنشین هواپیما نتوانستند از چتر نجات استفاده کنند و هواپیما بعد از برخورد با زمین دچار آتش‌سوزی شده و مرگ این دو نفر رقم خورده است.
این گزارش حاکی است، مجید فتحی‌نژاد، خلبان کشته شده در این حادثه از بنیانگذاران یگان فاتحین بسیج و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جانباز جنگ تحمیلی و از رزمندگان غیور مدافعان حرم بود و با تربیت خلبانان بسیجی، فعالیت زیادی در حوزه هواپیماهای فوق‌سبک کشور داشت. همچنین این خلبان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار در اقدامی شجاعانه پرچم کشورمان را با استفاده از یک فروند هواپیمای فوق‌سبک در آسمان تهران به اهتزاز در آورد که بازتاب خبری زیادی به‌دنبال داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها