مرد افغان که در ساختمان نیمه کاره همکارش را به‌خاطر ناسزا به همسرش کشته بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و ادعا کرد قصد قتل نداشته است. همدست فراری وی 45 روز قبل با هویت جعلی به افغانستان برگشت.
کد خبر: ۱۲۲۱۵۹۵

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از دی ماه ۹۶ به‌دنبال جدال خونین دو مرد افغان در یک ساختمان نیمه‌کاره در جنوب تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان می‌داد عبدالباقی ۳۰ ساله با ضربه‌های چاقو همکارش به نام ستار را کشته شده است. پلیس بلافاصله به محل درگیری رفت و با جسد خونین عبدالباقی روبه‌رو شد. در این میان ستار به قتل اعتراف کرد و همدستش به نام محمد را نیز لو داد.
وی گفت: وقتی من و عبدالباقی با هم درگیر شدیم دوستم محمد او را نگه داشت و من دو ضربه چاقو به سینه‌اش زدم.
به‌دنبال اعتراف‌های این مرد ردیابی محمد آغاز شد اما پلیس ردی از وی به‌دست نیاورد. به این ترتیب پرونده ستار با صدور کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در این میان روشن شد ۴۵ روز قبل پلیس محمد را دستگیر کرده اما وی هویتش را پنهان کرده و پلیس نیز او را به افغانستان برگردانده است. با افشای این ماجرا ستار دیروز در حالی به ریاست قاضی زالی و با حضور یک قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد که پدر قربانی برای وی حکم قصاص خواست. ستار در تشریح جزئیات ماجرا گفت: آن روز تلفنی با همسرم که در افغانستان است صحبت می‌کردم. عبدالباقی در گوشه اتاق نشسته بود استراحت می‌کرد. او وقتی فهمید با همسرم صحبت می‌کنم پشت سر همسرم حرف‌های نامربوط زد و فحش ناموسی داد. من که از شنیدن این حرف‌ها کنترل اعصابم را از دست داده بودم به سمت او حمله کردم. محمد او را نگه داشت و من دو ضربه چاقو به دست او زدم. من به خاطر ندارم ضربه ای به سینه او زده باشم و و نمی‌دانم چطور ضربه چاقو باعث مرگ او شده باشد. من از مرگ عبدالباقی ناراحتم و تقاضای بخشش دارم. سپس وکیل ستار به دفاع پرداخت و گفت: در بررسی‌ها روشن شده است ستار و عبدالباقی از سالها قبل با هم دعوای قبیله‌ای داشته‌اند و در آن درگیری نیز چندین نفر در افغانستان زخمی شده‌اند. به نظر می‌رسد دعوا و درگیری که منجر به قتل عبدالباقی شده نیز ناشی از همان دعوای ناموسی و قبیله‌ای بوده است. از این رو برای موکلم تقاضای بخشش دارم.
با پایان دفاعیات وکیل در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها