مهدی طارمی در گفت‌وگو با جام‌جم از دلایل انتخاب تیم جدید ش می‌گوید

آمدم پرتغال چون فوتبالش هجومی است

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی با انتقال به پرتغال، سر فصل جدیدی را در فوتبالش آغاز کرد. حالا این بازیکن به جایی رفته که همه سال‌ها منتظرش بودند. شاید خیلی‌ها توقع داشتند طارمی را در لیگ بزرگ‌تری ببینند یا این‌که حداقل به یکی از تیم‌های بزرگ کشور پرتغال ملحق شود، اما او تصمیم گرفت کارش را از باشگاه ریو آوه آغاز کند. طبیعتا پیشنهاد گرفتن مهم‌ترین عاملی است که باعث رقم خوردن سرنوشت بازیکنان می‌شود.
کد خبر: ۱۲۲۱۲۴۷

طارمی هم انگار پیشنهاد خوبی از باشگاه‌های نامی نداشت؛
به همین خاطر راهی را رفت که خیلی از فوتبالیست‌های حرفه‌ای قاره آسیا می‌روند. این‌که کار را از تیم‌های کوچک‌تر شروع کنند و کم کم بتوانند خودشان را بالا بکشند. مهدی هم دقیقا چنین دیدی دارد و می‌خواهد در پرتغال رفته‌رفته بالا بیاید. مهدی در این‌باره به روزنامه جام‌جم می‌گوید: «اول از همه خوشحالم که توانستم به فوتبال اروپا بیایم. این تابو سرانجام شکسته شد. چند سالی بود همه دوست داشتند من به اروپا بیایم. خودم هم دوست داشتم این اتفاق رخ دهد. سرانجام با پیشنهادهایی که دریافت کردم تصمیم گرفتم به پرتغال بیایم.»
او درباره هدفی که در فوتبال این کشور دارد، توضیح می‌دهد: «یکی از دلایلی که باعث شد فوتبال این کشور را انتخاب کنم، به موضوع هجومی بودن لیگ برمی‌گشت. شما اگر به آمار گل‌های زده باشگاه‌ها در فصل گذشته نگاهی کنید کاملا متوجه این موضوع می‌شوید.
تیم قهرمان در 34 بازی 103 گل زد. تیم ما که هفتم شد در 34 بازی موفق شد 50 گل بزند. میانگین گل زده اکثر تیم‌ها بالای 5/1 گل در هر مسابقه بود. البته فصل گذشته تیم ما گل‌های زیادی هم خورد. باشگاه تلاش کرد، هم بتواند خط حمله را تقویت کند و هم کاری برای خط دفاعی کند.
ما در دو بخش خودمان را تقویت کردم و امیدواریم امسال بتوانیم هم در خط دفاع و هم در خط حمله موفق باشیم.»
مهدی درباره شانس خود برای انتقال به باشگاه بزرگ‌تری هم می‌گوید: «الان زود است بخواهم در این‌باره حرف بزنم. من تازه به اروپا آمده ام و در وهله اول به این فکر می‌کنم بتوانم از نظر بدنی خودم را برای حضور در لیگ سختی مثل پرتغال آماده کنم. دوست دارم پله پله کارم را جلو ببرم. فعلا اول راه هستم. به زمان نیاز دارم تا بتوانم در تیم جا بیفتم. خدا را شکر همه من را پذیرفته‌اند. مربی هم حمایت می‌کند ولی همه چیز بستگی به این دارد که من چطور کار کنم.»
مهدی ادامه می‌دهد: «البته هدف من کاملا مشخص است. دوست دارم در اروپا بمانم و نمی‌خواهم حضورم در اینجا کوتاه باشد. این را هم می‌دانم که در اروپا همه چیز واقعا فرق دارد. یعنی با فوتبال آسیا خیلی متفاوت است. مسؤولیتم هم سنگین‌تر شده است. می‌دانم کار سختی دارم و امیدوارم بتوانم از پس همه چیز به خوبی برآیم.»

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها