چند سال پیش بود که نام مگس مدیترانه‌ای روی خروجی رسانه‌های خبری آمد و بعد هم کم‌کم در هر خبر و گزارشی می‌شد رد پای آن را دید؛ اخباری که عمدتا از خطه شمال و باغات مرکبات مخابره می‌شد. آفتی که آمده بود تا حاصل دسترنج یکساله باغداران را به باد فنا دهد.
کد خبر: ۱۲۲۰۱۴۹

حالا گویا این مگس دوباره فرصت تاخت و تاز یافته و برای خودش در باغات مازندران بی‌محابا جولان می‌دهد، آن‌قدر که کارشناسان از تداوم افزایش این آفت و سرنوشت محصول مرکبات باغات شمال اظهار نگرانی کرده‌اند.
مگس مدیترانه‌ای در درون میوه‌های در حال رسیدن تخم‌ریزی می‌کند و لارو آن با تغذیه از گوشت میوه سبب پوسیدگی و ریزش شدید محصول می‌شود.
در همین زمینه مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به باغداران درباره گسترش شیوع آفت مگس مدیترانه‌ای هشدار داد و به ایرنا گفت سطح ردیابی این مگس در همه باغات مخلوط استان رسیده است.
عبدالرحمان زاغی با اعلام این که هجوم این آفت سبب شد تا خطر به باغات نارنگی پیش رس هم برسد، افزود: علاوه بر این‌که همه کارشناسان باغبانی در مراکز خدمات کشاورزی استان آماده همکاری و مشاوره با باغداران هستند، به صورت روزانه در مناطق مختلف استان کارگاه‌های آموزشی پیشگیری و مبارزه برای باغداران برگزار می‌شود.
وی بهترین روش مقابله با آفات را انجام اقدامات پیشگیرانه دانست و از صاحبان باغ‌های مرکبات خواست تا دیگر میوه‌های فاسد را از پای درختان جمع‌آوری و در عمق 40 تا 50 سانتی‌متری زمین دفن کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها