خط و نشان تازه پیونگ یانگ برای سئول و واشنگتن

کره شمالی روز گذشته اعلام کرد، جدیدترین آزمایش موشکی این کشور هشداری برای «جنگ‌طلبان» کره‌جنوبی است تا واردات سلاح و رزمایش‌های مشترک را متوقف کنند.
کد خبر: ۱۲۱۹۸۰۴

به گفته تحلیلگران، این آزمایش موشکی که اوایل صبح پنجشنبه صورت گرفت، هشداری برای آمریکا نیز به‌شمار می‌رود.
کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی به شخصه بر آزمایش دو موشک بالستیک کوتاه‌برد نظارت کرد. این اقدام کره‌شمالی در واقع نخستین آزمایش از زمان دیدار میان رهبر این کشور و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه گذشته میلادی است.
به گزارش رویترز، کیم جونگ اون روز گذشته در واکنش به پرتاب این موشک‌ها گفت: ما مجبوریم آزمایش سلاح‌های فوق‌العاده قدرتمند خود را با هدف مقابله با تهدیدات بالقوه و مستقیمی که امنیت کشورمان را از سوی کره جنوبی تهدید می‌کند، انجام دهیم.
رهبر کره‌شمالی در ادامه همسایه جنوبی را به اجرای استانداردهای دوگانه متهم کرد و گفت: آنها از یک طرف از صلح حمایت می‌کنند اما همزمان واردات سلاح‌های جدید و انجام تمرین نظامی را انجام می‌دهند. کره‌جنوبی باید از این اقدامات دست بردارد و هشدار ما را فراموش نکند.
او از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌های موشکی کشورش ابراز خرسندی و اظهار کرد: این سلاح‌ها به صورت واکنش سریع عمل می‌کنند و به‌دلیل پرواز در ارتفاع پایین، رهگیری آنها دشوار است.
از سوی دیگر، نوع واکنش مقامات آمریکایی به اقدام تازه پیونگ یانگ در نوع خود جالب بود.
ترامپ در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفت: کره شمالی چیزی غیر از موشک‌های کوچک آزمایش نکرده است. به نظر می‌رسد این موضعگیری ترامپ تلاشی برای زنده نگه داشتن روند مذاکره با کره‌شمالی بوده است. فرماندهی ارتش آمریکا و کره‌جنوبی نیز اعلام کرد: شلیک موشک‌های کره‌شمالی هیچ گونه تهدید مستقیمی علیه ایالات متحده یا کره‌جنوبی نبوده و هیچ تاثیری بر وضعیت دفاعی ما نخواهد داشت.
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی گفته است که شلیک موشک‌ها از سوی کره‌شمالی یک تاکتیک مذاکراتی است و مذاکرات بین واشنگتن و پیونگ یانگ طی هفته‌های آینده از سرگرفته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها