در آخرین روزهای سال میلادی 2018، منچسترسیتی مهمان چلسی در استنفوردبریج بود و توانست تیم لندنی را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد. البته نتیجه این بازی نبود که بیش از همه چیز مورد توجه قرار گرفت، بلکه اتفاقی تلخ بود که برای رحیم استرلینگ در جریان بازی رخ داد.‌هافبک انگلیسی سیتیزن‌ها در جریان بازی به دلیل رنگ پوستش از سوی هواداران چلسی مورد اهانت‌های نژادپرستی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۲۱۹۶۳۹

فردای آن بازی خود استرلینگ پستی در اینستاگرام از تصویر بازیکنان سیاهپوست شاغل در لیگ جزیره منتشر کرد و خطاب به روزنامه‌های این کشور گفت که آنها در دامن زدن به این حملات نقش زیادی دارند.
البته این اتفاق در فصل گذشته فوتبال انگلیس فقط برای استرلینگ رخ نداد. بنا به گزارش بی بی سی، بنیاد خیریه‌ای با نام « Kick it Out » این گونه اتفاقات را در کل فوتبال این کشور رصد کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد. بنا به گزارش تازه‌ای که این بنیاد منتشر کرده، حملات و اهانت‌های نژادپرستانه به بازیکنان تیم‌ها طی یک فصل گذشته رشدی 43 درصدی داشته و از 192 مورد به 274 مورد رسیده است. این برای هفتمین سال متوالی است که این حوادث تلخ در فوتبال انگلیس روندی صعودی داشته است.
روسین وود، مدیر این بنیاد خیریه در توضیح این گزارش گفت: فوتبال منعکس کننده همان جامعه‌ای است که این ورزش در آن انجام می‌شود و متاسفانه باید اذعان کرد که این آمار اگرچه ناراحت کننده است، اما اصلا دور از انتظار نیست. این حقیقت که حملات نژادپرستی طی یک فصل گذشته تا این میزان رشد داشته، نشان می‌دهد که برای مقابله با این چالش باید اقدامات بیشتری صورت بگیرد.
البته به نظر می‌رسد این گونه حملات و اتهامات تنها مخصوص فوتبال انگلیس نیست به معضلی در فوتبال اروپا تبدیل شده است. نمونه‌ای از آن در بازی چند ماه اخیر یوونتوس و کالیاری در سری A ایتالیا رخ داد که عده‌ای از هواداران کالیاری در جریان بازی شعارهای نژادپرستانه‌ای علیه مویس کین، مهاجم سیاهپوست یووه بیان کردند. در ادامه به تعدادی از این حملات نژادپرستانه در فصل گذشته فوتبال انگلیس و اروپا اشاره می‌شود:
ماه دسامبر: در جریان دربی شمال لندن بین آرسنال و تاتنهام، عده‌ای از طرفداران تاتنهام به سمت اوبامیانگ، مهاجم سیاه‌پوست آرسنال پوست موز پرتاب کردند.
ماه مارس: چلسی به‌دلیل شعارهای نژادپرستانه علیه‌هادسون اودوی،‌هافبک این تیم از سوی طرفداران دیناموکیف در جریان بازی یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا به یوفا شکایت کرد.
ماه مارس: حملات نژادپرستانه علیه بازیکنان سیاه‌پوست تیم ملی انگلیس در جریان بازی سه شیرها مقابل تیم ملی مونته‌نگرو.
ماه آوریل: شعارهای نژادپرستانه علیه اشلی یانگ،‌هافبک منچستر در جریان بازی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بارسلونا

حسین خلیلی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها