رئیس کمیته اطلاع رسانی انتخابات شورایاری تهران اعلام کرد:

اعلام نتایج انتخابات؛ ۲ ساعت پس از پایان رای گیری

رئیس کمیته اطلاع رسانی انتخابات شورایاری تهران گفت: نتایج اولیه انتخابات دو ساعت پس از پایان زمان رای گیری اعلام می‌شود.
کد خبر: ۱۲۱۹۵۲۱
اعلام نتایج انتخابات؛ ۲ ساعت پس از پایان رای گیری

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، غلامحسین محمدی با بیان اینکه نتیجه قطعی از سوی هیأت نظارت پس از بررسی نهایی اعلام می‌شود، افزود: در صورتی که هیأت نظارت مرکزی انتخابات را در یک یا چند محله متوقف یا باطل اعلام کند، انتخابات بعدی حداکثر دو ماه بعد از صدور رأی توقف یا ابطال توسط ستاد برگزار می‌شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی پنجمین دوره انتخابات انجمن‌های شورایاری محله‌های شهر تهران اظهار داشت: در صورتی که شورایاری هر محله به علل گوناگون از جمله فوت، استعفا یا سلب عضویت اعضای اصلی و علی البدل به حد نصاب برای تشکیل جلسه نرسد و همزمان بیش از ۱۸ ماه به پایان دوره مانده باشد، ستاد موظف است حداکثر ظرف مدت دو ماه، انتخابات میان دوره‌ای را برای تکمیل تعداد اعضای اصلی و علی البدل و ادامه فعالیت شورایاری برگزار کند البته، فرآیند برگزاری انتخابات میان دوره‌ای با تصویب ستاد هیأت اجرایی امکان پذیر است.

وی ادامه داد: براساس قانون، افرادی که ۱۸ سال تمام دارند، می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی با شناسنامه یا شماره ملی در انتخابات شرکت کنند.

پنجمین دوره انتخابات شورایاری‌ های شهر تهران به صورت الکترونیکی در ۳۵۲ محله و ۱۷۰۰ شعبه اخذ رای از ساعت ۸ صبح آغاز شد.

این انتخابات با هفت هزار صندوق اخذ رای مکانیزه تا ساعت ۱۶ امروز ادامه دارد و شهرداری تهران مجاز است رای گیری را در دو نوبت دو ساعته تمدید کند.

۲۰ هزار نفر در هیات‌های اجرایی و نظارت، برگزاری انتخابات شورایاری شهر تهران را برعهده دارند.
در این دوره از انتخابات شورایاری‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گفته می شود ۲۵ درصد نامزد‌های این دوره از انتخابات را بانوان تشکیل می‌دهند که در مقایسه با دوره گذشته رشد داشته است.

از آنجاکه شرکت در انتخابات شورایاری‌ها نیازمند کارت هوشمند ملی است، طبق اعلام سازمان ثبت احوال کشور، افرادی که هنوز موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده، اما فرآیند ثبت نام را انجام داده اند می‌توانند از رسید تکمیل ثبت نام برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها در سطح شهر تهران استفاده کنند.

شورایاران نقش مشورتی اعضای شورای اسلامی شهر تهران را بر عهده دارند که در نحوه تصمیم گیری‌های شهری، اجرای طرح‌ها و توزیع اعتبارات در سطح محلات میتوانند موثر باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها